Az idén hatodszor megrendezett Eco Rally-n minden évben a legújabb környezetkímélő autók versenyeznek, a cél eljutni Oxfordból Londonba.
Az esemény inkább egy tesztvezetésre hasonlít, ahol újságírók, kipróbálhatják, hogy bírják hosszútávon az új, alacsony kibocsátású motorok. Egyre több gyártó jelentkezik elektromos vagy hibrid modellekkel, a rallyn ott volt például a Renault Twizy vagy a Tesla Roadster. A Ford egyből három autóval is képviseltette magát, ebből a Focus Electric volt az egyedüli, amely teljesen elektromos hajtású. A jármű feladata az Oxford és London közötti 100 km-es táv megtétele volt egyetlen töltéssel. Tekintve, hogy a Focus Electric lítium-ion akkumulátora 160 km megtételére elég, 25 százalékos töltöttséggel ért célba, bár ezt a légkondicionáló használata nélkül érték el. A Focus Electric még csak az Egyesült Államokban érhető el, ezért a versenyen szereplő modell még nem volt hibamentes, a töltöttséget jelző műszer ideiglenesen nem működött.
Az autó töltőcsatlakozóján azonban kék LED-ek veszik körül, melyekből még így is le lehet olvasni, mennyire merült le a motor. Az elektromos autók amellett, hogy nem szennyezik a környezetet, sokkal olcsóbban fenntarthatók, mint a hagyományos kocsik, és csöndesebb, kényelmes vezetési élményt biztosítanak. A Ford új modelljébe speciális fékrendszer is került, mely arra ösztönzi a vezetőt, hogy hatékonyabban vezessen. Ha erősen rálépünk a fékpedálra, az akkumulátor is gyorsabban merül, mintha lassan, fokozatosan fékeznénk. Mivel az autót nem tervezték a kezdetektől fogva elektromosnak, ezért néhány kompromisszumra kényszerültek a gyártásnál. A motor két részre tagolódik, az egyik a csomagtartóban, a másik pedig a hátsó ülés alatt kapott helyet. A Focus Electric az egyetlen teljesen elektromos meghajtású autó a gyártótól, a Ford azonban négy másik, akkumulátorral felszerelt hibrid modellt is piacra dob az év végéig.