Megérkezett az első elektromos hajtású Ikarus busz

Az egykor jobb időket élt Ikarus újraéledését sokan várják Fejér megyében, és úgy néz ki, a folyamat elindult.

Két évvel ezelőtt két csoda szép Ikarus-trolit gyártottak le, amelyek ma is róják a főváros utcáit. Idén a honvédség rendelt meg Ikarus-fejlesztésű dízelmotoros, többfunkciós buszokat, melyekből már több mint ötvenet le is szállított a gyár. A zöld járgányok építésének kezdetén sokan kijelentették: a csoda bekövetkezett. De az Ikarus fejlesztői minél gyorsabban szerették volna kinöveszteni új lábukat, ezért együttműködést kötöttek a kínai CRRC cégóriással, amelynek fő profilja ugyan a vasútgyártás, de a buszokat is jól ismerik. A kínaiak önhordó vázat adnak, melyben bent van a villanymotor is, ezt öltöztették fel a fehérvári üzemben, és így született meg az Ikarus CRRC elektromos városi busz.

A motor 160 kW teljesítményű, ami 218 lóerőt jelent. A motorra közvetlenül kapcsolják a kardántengelyt, azaz nincs se sebességváltó, se kuplung. A 12 méter hosszú busz átlagosan 1,2 kWh/km teljesítményt emészt fel az akkumulátorból, ami így terheléstől és időjárástól függően 200-250 kilométerre viszi egy töltés után a járgányt – ez Fehérváron 11 járatot képes pótolni! A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.