Megnyomja a hibrid és az elektromos autók gyártását a Honda

A Honda Motor Co. 2030-ig kétharmadra növeli a hibrid és teljesen elektromos autók részarányát modellkínálatában.

A Honda 4,66 milliós 2015-ös értékesítésének 5 százalékát adták a hibrid és elektromos modellek. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelleket állítjuk elektromos jármű fejlesztési stratégiánk középpontjába és egy teljesen új hibrid modellt tervezünk bemutatni 2018-ban az amerikai piacon – jelentette be szerdán sajtótájékoztatón Hacsigo Takahiro, a Honda elnöke. Hozzátette, hogy az új modell bemutatását követően pedig a plug-in hibrid modellek választékának a növelését kezdik meg.

A Honda elnöke bejelentette egyúttal azt is, hogy akvizíciókkal és más autógyártókkal létesített együttműködéssel törekszenek méretgazdaságossági előnyökre szert tenni, a hatékonyságot növelni. A General Motors Co. autógyárral együttműködésben például az üzemanyagcellás technológia következő generációjának kifejlesztésén dolgoznak, ami kiterjed majd a közös gyártásra és a beszállítói lánc megosztására is. A Honda 2020-ban tervezi piacra vinni első üzemanyagcellás autóját – jelentette be.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.