Melyik elektromos autóból adnak el a legtöbbet?

Billen és átrendeződik az elektromos autók piaca az Egyesült Államokban. Beállnak a földbe a japánok, a Tesla mellett van már más tömeggyártásra érett modellel házaló amerikai autógyártó is.

Jól lehet, az Amerikai Egyesült Államokban 2015-ben eladott 7,74 millió új autóból csak kevesebb mint 70 ezer volt elektromos hajtáslánccal szerelt, de az utóbbi aránynövekedése azt mutatja, hogy mindezt már nem seprik / seperhetik a szőnyeg alá az autógyárak. Annál is inkább, mivel a júliusi eladási adatok szerint egy év alatt 48 százalékkal nőtt az elektromos autót vásárlók száma.

Az amerikai autóeladási adatokat elemző EV Obsession szerint 2016 júliusában már jóval több mint 10 ezer autót adtak el (egészen pontosan: 13.102 darabot), ami azt is előrevetíti, hogy akár már az idén forgalomba kerülhet az országban 100 ezer új, környezetkímélő, akkumulátoros jármű. A jelenleg 70 500-as szint fölé lépő értékesítési szumma tavaly ugyanis csak 59.400-nál járt ilyentájt.

2015 júliusában egészen pontosan 8826 új elektromos autó talált gazdára – egy évvel később pedig a piac ezt 48,4 százalékkal haladta meg, ami még az amerikai piaci nagyság (és a viszonylag ki e-autó-darabszám) figyelembe vételével is elképesztő növekedés.

Az okokat az EV Obsession se nagyon találja, az mindenesetre érdekes, hogy a Tesla mellett megjelent olyan, más amerikai autógyártó is, aki a jelek szerint komolyan veszi, hogy ebből a műfajból profitálna. Mindez az idei és a tavaly júliusi adatokat összevetve a Chevrolet és a Ford előretörését mutatja: a Chevy Spark EV 484 százalékot nőtt, a Chevy Volt 83-at, a Ford Fusion Energi pedig 57 százalékot.

-

Ellentétes utat járnak be a németek, és így az is kérdéses, hogy a tavalyi évre jellemző inváziós trend visszatérhet-e még. Egyedül a BMW i3 tudta elkerülni a komolyabb hanyatlást: 58 százalékos plusszal továbbra is az eladási listák felsőharmadában tanyáznak. A legnagyobb esést azonban nem a VW csoport gyártmányai (VW, Porsche, Audi) vagy a Mercedesek szenvedték el, hanem az e-autók pionírjának számító Toyota. Az hagyján, hogy a Honda Accord elektromos verziója képtelen volt betörni a tengerentúlli piacra, de az így is szinte hihetetlen, hogy a Prius a tavalyi eladási adatokból (584) az idén júliusban még 1 (azaz: egy!) százalékot sem tudott megtartani!

Részletes táblázotot itt találja.

Forrás: hvg.hu

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.