Vezeték nélküli töltőhálózat tesztelésébe kezdenének Nagy-Britanniában. A megvalósíthatósági tanulmány elkészült, és már pályázni lehet a kivitelezésre is. Azonban van, aki megkérdőjelezi a technológia költséghatékonyságát.
A vezeték nélküli töltés adta lehetőségekre korábban más országok is felfigyeltek, 2013-ban például a dél-koreai Gumiban egy 12 km-es kísérleti útvonalon, speciális berendezések alkalmazásával tették lehetővé a technológia alkalmazását – írja a BBC. Az úttest alá elektromos vezetékeket fektettek, melyekkel elektromágneses mezőket alakítottak ki, a buszok alján pedig egy tekercset helyeztek el, mely menet közben is képes átvenni – és elektromos árammá alakítani – az energiát.
Kezdődik a tesztelés
Tavaly a nagy-britanniai Milton Keynes korlátozottan használni kezdte a rendszert, mely magába foglalja a vezeték nélküli töltést biztosító lemezek beépítését is.
Stuart Thompson, a Highways England szóvivője elmondta: legkésőbb 2017-ig „off-road”, vagyis nem közúti vizsgálatokat tartanak majd. A megvalósítás még igen korai szakaszában van, meg kell határozni például, hogy pontosan hol legyenek a vizsgálatok – tette hozzá. A cél, hogy körülbelül 18 hónap tesztelés után döntsenek arról, megkezdjék-e a technológia alkalmazásával kapcsolatos tárgyalásokat.
Az, hogy út közben töltsék fel az elektromos járműveket, izgalmas lehetőségeket ígér – emelte ki Andrew Jones brit közlekedési miniszter. Mint mondta, továbbra is vizsgálják annak a lehetőségét, hogyan lehetne javítani az utazási körülményeken, valamint hozzáférést biztosítani az alacsony károsanyag-kibocsátású járművekhez a családok és a vállalkozások számára.
Túl költséges lehet a technológia
A Cardiff Business School’s Electric Vehicle Centre of Excellence igazgatója, dr. Paul Nieuwenhuis továbbra is szkeptikus. „A költség lesz a legnagyobb probléma, és nem vagyok meggyőződve arról, hogy megéri” – vélekedett a szakember, hozzátéve: egyre nagyobb teret kap az akkumulátoros technológia, így nem egyértelmű, hogy szükség van-e erre.
forrás: mno.hu