Új típusú elektromos buszt fejlesztettek a Utah Állami Egyetemen. A tömegközlekedésben használt trolibuszokkal ellentétben az Aggie névre keresztelt jármű nem használ vezetékeket, és hálózatra sem kell kötni a töltéshez.
Az Aggie egy, a megállókban elhelyezett töltőállomásról kapja a működtetéséhez szükséges öt kilowatt energiát, aminek az átviteléhez vezeték nélküli rendszert használnak. A következetesen megtervezett útvonalakon közlekedő busz így mozgás közben folyamatosan töltődhet, ami szükségtelenné teszi az egész napos mozgáshoz szükséges energiát tároló, nagy méretű akkumulátor beépítését. A töltéshez használt indukciós rendszerhez egy transzformátorra van szükség, amit a busz és a töltő között osztanak meg. Amikor a sofőr beáll a megállóba, a transzformátor két fele csatlakozik, és a töltő elkezdi tölteni a buszt. Maga a vezeték nélküli energiaátvitel ötlete nem újdonság – először a szerb származású feltaláló, Nikola Tesla kísérletezett vele 1891-ben, innen származik a Tesla-effektus elnevezés is –, de az egyetem kutatócsoportja sikeresen elhárította azokat az akadályokat, amik eddig meggátolták az eljárás széleskörű elterjedését, írja az index.hu. Hasonló, indukciós elven működő buszokat már 2010-ben is üzembe helyeztek Olaszországban és Hollandiában, de az Egyesült Államokban most először használták a technológiát. A kutatók számára a legnagyobb feladatot a busz energiahatékonyságának 90 százalékos növelése volt. A prototípus teljesítménye egyelőre 25 kilowatt, de a 2013 végén forgalomba álló járművek esetében ez az érték már a kétszeresére is nőhet.