Miért ne tankolhatna szélkerékből hidrogént?

Miközben idehaza továbbra is az a mantra az energetikában, hogy a nap-, és szélenergia termelés az energiatárolás problémájának megoldatlansága miatt csak széljegyzet a masszív, klasszikus erőművi elképzelések által írt történelemben, a németek (már megint) inkább az előttük álló probléma megoldására koncentrálnak. A mainzi pilotprojekt már jövőre termelővé válik.

Lerakták a Mainz Városi Művek, a Siemens, a Linde és a Rhein/Main Főiskola energiatároló projektjének alapkövét. Sigmar Gabriel szövetségi gazdasági és energiaügyi miniszter az alapkőletétellel együtt a tárca támogatását is átadta a projekthez, ami jövőre már fontos hozzájárulás lehet a németországi energiaváltáshoz.

A pilot projektben egy közösen kifejlesztendő berendezés nagyobb mennyiségű hidrogént fog környezetbarát forrású – többek között a környék szélerőműveiből származó – árammal vízbontás útján előállítani. A hidrogént a helyszínen tartálykocsikba töltik, és tárolják, illetve a későbbi áram- és hőtermeléshez közvetlenül a földgáz-hálózatba táplálják. De a tartálykocsikkal az Energiaparkból a sűrűsödő hálózatú és növekvő kapacitású hidrogén töltőállomásokra is lehet hidrogént szállítani, ahol így emissziómentesen működő járművek tankolhatnak hidrogént.

A mainz-hechtsheim-i létesítmény legfontosabb része az elektrolizáló helyiség, ill. a Siemens által kifejlesztett hidrogén-elektrolizáló rendszer. Az elektrolízis elve ugyan köztudomású, de a mainzi berendezés különlegessége az, hogy 6 megawattos energia-felvétele révén ez lesz a világ legnagyobb ilyen felépítésű hidrogén-elektrolízis üzeme.

forrás: hvg.hu

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.