Miért ne tankolhatna szélkerékből hidrogént?

Lerakták a Mainz Városi Művek, a Siemens, a Linde és a Rhein/Main Főiskola energiatároló projektjének alapkövét. Sigmar Gabriel szövetségi gazdasági és energiaügyi miniszter az alapkőletétellel együtt a tárca támogatását is átadta a projekthez, ami jövőre már fontos hozzájárulás lehet a németországi energiaváltáshoz.

A pilot projektben egy közösen kifejlesztendő berendezés nagyobb mennyiségű hidrogént fog környezetbarát forrású – többek között a környék szélerőműveiből származó – árammal vízbontás útján előállítani. A hidrogént a helyszínen tartálykocsikba töltik, és tárolják, illetve a későbbi áram- és hőtermeléshez közvetlenül a földgáz-hálózatba táplálják. De a tartálykocsikkal az Energiaparkból a sűrűsödő hálózatú és növekvő kapacitású hidrogén töltőállomásokra is lehet hidrogént szállítani, ahol így emissziómentesen működő járművek tankolhatnak hidrogént.

A mainz-hechtsheim-i létesítmény legfontosabb része az elektrolizáló helyiség, ill. a Siemens által kifejlesztett hidrogén-elektrolizáló rendszer. Az elektrolízis elve ugyan köztudomású, de a mainzi berendezés különlegessége az, hogy 6 megawattos energia-felvétele révén ez lesz a világ legnagyobb ilyen felépítésű hidrogén-elektrolízis üzeme.

forrás: hvg.hu

Ajánlott tartalom

Magyar vezetője lett a Boston Consulting Group nemzetközi tanácsadó cég energiaközmű szegmensének

Beck Zsófia, a Boston Consulting Group (BCG) kelet-közép európai energiaiparért felelős ügyvezető-igazgató partnere lett a cég integrált energiaközmű szegmensének globális vezetője.