Minden autóst érint: így vezethetik be az új rendszámokat

A nemzeti fejlesztési miniszter szerint a kormány pozitív döntése esetén felmenő rendszerben vezethetik be a területi alapú rendszámokat.

Németh Lászlónét Kolber István, Demokratikus Koalícióhoz tartozó független képviselő kérdezte arról, hogy milyen okai vannak a területi alapú rendszámok bevezetésének. Kolber István szerint ugyanis a tervezett lépés jelentős többletkiadást, rengeteg utánajárást és adminisztrációt hozhat közel 2 millió gépkocsi-tulajdonosnak. Németh Lászlóné a parlament honlapján olvasható válaszában azt írta: az új, járási rendszámok bevezetéséről előkészített szakértői javaslat egy-két hónapon belül kerülhet a kormány elé. A miniszter felhívta rá a figyelmet, hogy az Európai Unió több tagállamában hosszú évek óta eredményesen működik a területi rendszám, amelynek előnye, hogy a rendszer alapján a gépjárműhöz azonnal és össze nem téveszthető módon hozzá lehet rendelni aktuális nyilvántartási helyét és üzemben tartója lakóhelyét.

Németh Lászlóné szerint a többek között Ausztriában, Horvátországban, Németországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Olaszországban is alkalmazott területi jelölés hozzájárul a rendszámtábla-felismerő rendszerek hatékonyabb működéséhez is. Emellett fontos szerepe lehet még a szmogriadóval és a kijelölt helyekre való behajtással kapcsolatos szabályozás eredményes betartatásában, a helyi lakosok által díjmentesen igénybe vehető fizetős útszakaszok használatának ellenőrzésében, illetve – a Belügyminisztérium előzetes észrevétele szerint – az utazó bűnözők kiszűrésének megkönnyítésében is – érvel válaszában a miniszter. Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára augusztus végén jelentette be, hogy még az idén döntés születhet a területi alapú rendszámokról, és amennyiben a bevezetés mellett dönt az illetékes tárca, a műszaki vizsgán egyablakos ügyintézéssel bonyolítható le a rendszámcsere.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.

Nincs hozzászólás

  1. Ha ellenőrizni kívánja az autósokat a kormány, akkor cserélje le a rendszámokat a képviselőinek fizetéséből, ne terheljék a hülyeségüket az autósokra! Amúgy is luxuscikké válik már az autózás! Németh Lászlóné diplomáját “nemá” mi fizessük ki, ezáltal!