Minden egyben: elektromos luxussportautó érkezik

A csőd sem vette el a tulajdonos kedvét, és már jövőre piacra lépne valami olyannal, ami szerinte agyonveri az elektromos luxusjárművek amúgy sem tág piacát.

Ha valaki az elektromos autókról olvas, általában kis városi dudukákat képzel el, amik a gazdaságos működésre kihegyezve, de viszonylag visszafogott eleganciával és erővel zizegik végig a maguk pár száz kilométerét a következő töltésig. A luxusautó kifejezésre általában nagy, csillogó, benzinzabáló csodagépekre asszociálunk, a sportkocsi szó pedig egyértelműen ordító motorokat, a kipufogón is fröcsögő benzinmaradékot vetít elénk. Szóval, ez három, elvileg egymással teljesen összeegyeztethetetlen kategória, pedig a jelek szerint van ilyen – vagy legalábbis lesz.

Mondjuk a Fisker finoman szólva sem az őrületes sikereiről híres, mert bár a Karma egy szép és jó autó, csak éppen elég sok gyulladt ki ahhoz, hogy meghaladja a világsajtó ingerküszöbét, amikor pedig éppen nem lángolt egyik sem, akkor hol az óceán öntötte el az autókat, hol pedig az akkumulátorok nem jöttek megfelelő ütemben. Nem csoda, hogy 2014-ben be is csődölt a cég.

Ennek ellenére Henrik Fisker azt mondta, hogy akár már a jövő év második felében érkezhet egy új, technológiailag előremutató, prémium elektromos autó, ami szerinte ismét (vagy most először?) magasba emelheti a céget. “Lopakodó módban dolgoztunk eddig, és az elmúlt két évben a megfelelő akkumulátortechnológia után kutattam, és találtam valami olyat, ami számunkra is paradigmaváltás lehet”, mondta a tulajdonos, aki szerint megvan a stratégiájuk arra, hogy hatalmas apparátus nélkül legyenek sikeresek, mivel eddig ez fogta őket vissza.
Aki esetleg nem tudná, hogy Henrik Fisker milyen autók tervezésénél működött közre, az idézze emlékeibe a BMW Z8, az Aston Martin V8 Vantage vagy az Aston Martin DB9 formáját, és máris sejtheti, hogy milyen formavilágban gondolkodik az emberünk. Mindamellett azonban, hogy új autón dolgoznak, konkrétumokat nem lehet tudni, csak annyit hintettek el, hogy eddig nem látott hatótávolságra lesz képes az akkupakk, melynek kifejlesztésében az UCLA professzorai is segítenek.

Ez azt jelenti, hogy akár 400 mérföldet (640 kilométer) is megtehet a jármű egyetlen töltéssel, ami már valóban ütőképes megoldás az elektromos autók piacán. Arra a kérdésre, hogy az új autó a Fisker Karma vagy a VLF Force 1 testét örökli-e, nem érkezett egyértelmű válasz, csupán annyi hangzott el, hogy egy sportos, tágas járműre számíthatunk, mert ha valaki csúnya testbe pakolná az új technológiát, arra nem lenne mentség, írja a 24.hu. 

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.