Mint korábban már megírtuk, a németek is nagy tervekkel kezdtek bele a bioüzemanyag gyártásába. Az autósok azonban egyelőre roppant elutasítóak vele. A legújabb felmérések szerint, 85 százalékuk nemet mond a „zöld üzemanyagra”.

Mit csinálnak a felhalmozódott készlettel?

Mint korábban már megírtuk, a németek is nagy tervekkel kezdtek bele a bioüzemanyag gyártásába. Az autósok azonban egyelőre roppant elutasítóak vele. A legújabb felmérések szerint, 85 százalékuk nemet mond a „zöld üzemanyagra”.

Ennek köszönhetően, a kutakon egyre nagyobb készletek halmozódnak fel írja a biouzemanyag.blog.hu. A The Local arról ír, hogy az egyik legnagyobb német autóklub, az ADAC felmérése szerint az autósok közel fele nem hiszi, hogy a bioüzemanyagok környezetvédelmi szempontból jelentős pozitív befolyással bírnának, míg egyharmaduk attól tart, az új üzemanyag kisebb-nagyobb károkat tehet autójában. Egy idén februári rendelkezés értelmében, azok a német benzinkutak, amelyek E10-et árusítanak, nem árulhatnak az országban hagyományosnak számító Superbenzint. Ez az ország benzinkútjainak 10 százalékát érinti. A többség azonban nem állt át, és inkább a drágább Super Plust tölti autójába. Ennek köszönhetően, a hagyományos benzin tartalékja jelentősen csökkent, míg a bioból alaposan felhalmozódott a készlet. Hogy ez a tendencia megforduljon, a felelős kormányzat és az olajtársaságok a közelmúltban válságtanácskozást tartottak az ügyben. Világmegváltó ötletek azonban nem születtek, mindössze arra jutottak, hogy a folytatásban igyekeznek minél hatásosabb információs kampányokkal és akciókkal népszerűsíteni az E10-et.

Ajánlott tartalom

Rekordmagas szinten a csehországi személyautó-gyártás

Az első negyedévben éves szinten 11,5 százalékkal 394 443 darabra nőtt a személyautó-gyártás Csehországban - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában. A közlemény szerint ez az eddigi legmagasabb első negyedévi termelési adat.