Újabb állomásához érkezett az alternatív energiával meghajtott járművek versenye az elektromos és üzemanyagcellás autók közt, Japánban már több elektromos töltőpont található, mint benzinkút.
A Nissan által tegnap kiadott statisztika szerint 40,000 villamos töltőegység működik az ország területén a 34,000 hagyományos töltőállomásokkal szemben – írja a Phys.org. Természetesen az otthoni áramtöltőket is beleszámolták a végeredménybe, azonban a több üzemanyagszivattyúval rendelkező benzinkutakat egynek tekintették.
Amíg az elektromos meghajtás mellett álló Nissan a kereslet növekedésében hisz, az őket piaci részesedésben megelőző Toyota a hidrogén-meghajtású kocsikat favorizálja. A megbízhatóságáról elhíresült gyártó azért is hisz egyre jobban az üzemanyagcellás autók jövőjében, mert állításuk szerint az utóbbi időben teljesen elhavazzák őket az első sorozatgyártásba került hidrogénes járgányuk, a Mirai rendeléseivel.
Azt tekintve, hogy melyik megoldás a környezetbarátabb, a tüzelőanyag-cellások tűnnek nyerőnek, mivel az energiát hidrogén és oxigén közt fellépő kémiai reakció során állítják elő, valamint a károsanyag-kibocsátásuk kimerül egy kis vízgőzben.
Természetesen nem csak a zöldekre figyelnek oda a gyártók, mert ugye a legnagyobb célközönségüket nem ők alkotják, hanem a lóerőfüggő autómániásokra is. Ez okból kifolyólag, igyekeznek a két tábor kívánságait együttesen kielégíteni és gyártani zöld szupersportkocsikat is.
Ugyanakkor a hidrogén-meghajtású járgányok hatótávolságban és a szükséges töltőhálózat kiterjedésében egyelőre nem kimondottan tudják felvenni a kesztyűt az elektromos vetélytársaikkal sem Japánban sem a világ más országaiban.
Igaz, a környezetvédők állítása szerint az üzemanyagcellás technológia lehetne a legcélravezetőbb az üvegházhatás csökkentésében és a globális felmelegedés lassításában, mégis egyelőre úgy tűnik nem ők jönnek ki győztesen ebből a versenyből. Mondjuk hosszú távon még ki tudja mi fog kisülni ebből a harcból.
forrás: tech.hu