Még az sem győzte meg őket, hogy kedden egyetemi hallgatók az egész városban röplapokat osztogattak, amelyek szintén arra hívták fel az autósokat, hogy a világnapon hagyják otthon a kocsit.
Egyedül a fővárosi önkormányzat tisztségviselőinek parkolója volt viszonylag üres reggel, a sajtó beszámolói szerint a polgármester egyik első helyettese is gyalogosan érkezett meg munkahelyére.
Egyes befelé vezető útvonalakon a szokásos, több kilométeres dugók alakultak ki, a Yandex orosz keresőgép pedig tízpontos skáláján ötpontosra értékelte a közlekedési dugók reggeli helyzetét.
Moszkvában hiába épültek valaha széles, helyenként egy irányba akár 6-8 sávos utak, a közlekedésszervezés teljes hiánya és a moszkvai autósok határtalan fegyelmezetlensége, no meg a több millió autó miatt hétköznap gyakorlatilag nem lehet autóval közlekedni.
Miután a villamosvonalak zömét felszámolták, a buszok, trolik és iránytaxik is a közúti forgalmat sűrítik. A metró az egyetlen tömegközlekedési eszköz, amellyel időben el lehet valahová érni. A metrót viszont számos gyönyörű állomása ellenére kényelmetlennek tekintik az ott uralkodó hőség és a tömeg miatt, ezért aki csak teheti, autóval jár, noha ezt minden nap megbánja.
