Egyelőre csak tapogatózó teszteket végeztek, de még az évtized vége előtt útjára indulhat Lengyelországban a hidrogén üzemű közlekedés.

Na, hol indul be hamarosan a hidrogén alapú közlekedés Közép-Európában?

Egyelőre csak tapogatózó teszteket végeztek, de még az évtized vége előtt útjára indulhat Lengyelországban a hidrogén üzemű közlekedés.

A páneurópai hidrogéntöltő infrastruktúra kiépítéséért felelős HIT-2-Corridors projekt lengyelországi gazdái, a Lengyel Közlekedési Intézet (Instytut Transportu Samochodowego, ITS) konferenciát rendezett a hidrogén alapú közlekedés megvalósíthatóságáról, és ebből az apropóból meghívta az országba az európai piacokon elérhető két üzemanyagcellás gépkocsit, a Hyundai ix35 Fuel Cell szabadidőjárművet és a Toyota Mirai szedánt.

A HIT-2-Corridors projekt célja kialakítani egy olyan, egész Európán végig húzódó folyosót, amelyen fennakadás nélkül végighaladhatnak a hidrogén üzemű járművek. A maga részéről Lengyelország ígéretet tett arra, hogy két éven belül létrehozzák az első telepített hidrogén-töltőállomásokat, és megkezdődhet a H2-üzemű járművek kereskedelmi bevezetése. Ehhez képest a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesülettől kapott tájékoztatás szerint a Nemzeti Energiastratégia 2030 csupán utalás szintjén beszél a hidrogénes technológiák különböző (így közlekedési) célú meghonosításáról, de konkrét, ismert tervek nincsenek a kormányzat asztalán. Hát így.

forrás: vezess.hu

Ajánlott tartalom

Újra lehet pályázni az elektromos kerékpárok vásárlásának támogatására

Hétfőtől negyedik alkalommal nyílik meg az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) elektromobilitást ösztönző pályázata, amely eddig már több mint 2200 elektromos kerékpár kedvezményes megvásárlását segítette, hozzájárulva ezzel a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben meghatározott célok eléréséhez - jelentette be Steiner Attila körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár az ITM vasárnap az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint.