A napelemes, elektromos kerékpár elsősorban az ingázók számára jelenthet nagy segítséget.
Elkezdi leszállítani Európa kiválasztott kerékboltjaiba az első, napelemüzemű kétkerekű teherbicikli prototípusait a norvég Infinite Mobility, egy könnyűszerkezetes elektromos járműveket fejlesztő startup – számol be a PV Magazine. A potenciális forgalmazók visszajelzést adnak majd az Infinite csapatának a sorozatgyártás előtt, amely a tervek szerint a jövő hónapban kezdődik a tunéziai összeszerelő üzemben.
Az első modell, amelyet piacra dobnak, egy elektromos, Inga névre keresztelt kerékpár. Végsebessége 25 km/óra, napeleme 160 W-os, és integrált 36 V-os lítium-ion akkumulátorral van felszerelve. Maximális terhelhetősége 250 kg. „Az IBC-cellákat azért választottuk, mert esztétikusak, ugyanakkor elég erősek az alkalmazáshoz. Valójában nagyon jó az összhang a napelemekből nyert energia és a kerékpár meghajtásához szükséges energia között” mondta Moez Jomâa, az Infinite Mobility alapítója és vezérigazgatója.
Az Inga modell a Promovec dán e-motorgyártó cég által gyártott, vázba integrált 100 Nm-es kerékagymotorral és az Enviolo holland kerékpártechnológiai cégtől beszerzett váltórendszerrel rendelkezik. A 16,5 Ah-s akkumulátor hatótávolsága 60 km egy feltöltéssel. Jomâa szerint egy napsugárzásban töltött nap után az akkumulátor nulláról teljesen feltölt, egy óra pedig legalább 8 km-re elegendő energiát biztosít. A napelemnek köszönhetően minimális szükség van a hálózati töltésre, ami elsősorban az ingázok számára lehet előnyös.
Jomâa szerint a korai tesztek biztatóak. Érdemes ugyanakkor hozzátenni, hogy a besugárzástól, az egyenlítőhöz való közelségtől és az évszaktól függően változhat a tényleges teljesítmény. Az Inga tulajdonosai egy appon keresztül nyomon követhetik majd saját teljesítményüket és az akkumulátor állapotát. Az alkalmazás tanácsokat is ad az optimalizálással kapcsolatban.
A következő lépés a szélesebb körű gyártás, valamint egy második termék, egy háromkerekű teherjármű bevezetése.