Amikor a Ford Focus Electricet először bemutatták, sokan úgy gondolták, hogy ez lesz az egyik legjobban fogyó elektromos autó a piacon. A modell azonban nem felelt meg a várakozásoknak, eddig relatíve alacsony eladási adatokat produkált.
A gyenge piaci eredménynek több oka is lehet. Talán a marketingkampány nem volt elég meggyőző. Valószínűleg az autó ára is visszatartó tényező a vásárlóknak, különösen, ha figyelembe vesszük azt, hogy a Nissan LEAF a kezdetektől olcsóbban kapható, ráadásul azóta tovább csökkentették az árát az Egyesült Államokban. A Ford a legkisebb kockázat mellett szeretné növelni az eladásokat, így a legbiztosabb keresletnövelő eszközhöz nyúlt: olcsóbban kínálja a Focus elektronikus változatát, és a lízingköltségeket is mérsékeli. Ha egy összegben fizetünk az autóért az USA-ban, akkor 2,000 dollárt (440,000 forint) spórolhatunk. Ha pedig egy 3 éves lízing opciót választunk, akkor a gyártó weboldala szerint összesen 10,750 dollárt (2,4 millió forint) takaríthatunk meg.
A Ford csakúgy, mint az összes többi elektromos járműveket gyártó cég folyamatosan csökkenti kínált termékeinek árát. Ezzel hosszú távon jól járnak a vásárlók, ugyanakkor ez is oka lehet annak, hogy jelenleg lassan fogynak az autók. Ahogy azt ma is tapasztalhatjuk például sok elektronikus eszköz esetében, ha folyamatosan csökkennek az árak, akkor a potenciális vevők ezt észreveszik, és elkezdenek várni, amíg stabilizálódik a termék ára, és csak akkor vásárolják meg. Többek között ez is hozzájárulhat az elektromos autók aránylag lassú terjedéséhez.