Önálló autómárkává válhat a Toyota sikeres hibrid modellje, a Prius, amelynek egy kisebb és egy nagyobb változatát is piacra dobnák - közölte a japán gyártó amerikai képviselete.

Önálló márkává válhat a Toyota Prius

Önálló autómárkává válhat a Toyota sikeres hibrid modellje, a Prius, amelynek egy kisebb és egy nagyobb változatát is piacra dobnák – közölte a japán gyártó amerikai képviselete.

James E. Lentz, a Toyota amerikai igazgatója elmondta, hogy a Prius külön márkává alakításának terve még nincs jóváhagyva, de már októberben Japánba utazik, hogy egyeztessen az új Prius-modellekről, amelyeket kizárólag az Egyesült Államokban forgalmaznának.

A Prius sikereire utalva megjegyezte, hogy a fogyasztók tulajdonképpen már különálló márkát teremtettek a Priusból, a cég csak követi a piaci igényeket. Mint elmondta, az elképzelések szerint a Prius-sorozatban a Toyota-modelleknél olcsóbb, elsősorban a fiatalabb nemzedéket megcélzó kocsikat gyártanának, hasonlóan a már létező, sikeres Scion márka tagjaihoz.

A Toyota a 2009 januári detroiti autószalonra időzíti a Prius következő generációjának bemutatását. Az Amerikában közkedvelt autó új nemzedéke a jelenleginél nagyobb méretű lesz. Kezdetben csak Japánban fogják előállítani, de már épül a Mississippi állambeli Blue Springsben az az új amerikai üzem, ahol 2010-től elkezdődhet a termelés. Ugyancsak Detroitban debütál majd a Toyota luxusmárkája, a Lexus új hibrid modellje. A mostani Prius kis- és nagytestvére mellett a Toyota egy crossover modellen is dolgozik. Lentz elmondta: a Toyota annak a célnak az elérésére törekszik, hogy egy évtizeden belül minden új modellje hibrid-elektromos meghajtású legyen.

Az Egyesült Államokban eladott hibrid autók 75 százaléka Prius, és a világon értékesített Toyota hibridek 65-70 százaléka az amerikai piacon talál gazdára.  Amerikában a következő generációs Prius legnagyobb ellenfele az új Honda Insight lesz, amely áprilisban kerül a kereskedésekbe. A General Motors 2010-re ígéri elektromos autóját, a Voltot, elemzők szerint a piaci forgalmazás azonban legfeljebb 2011-ben kezdődhet el.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.