Pekingben továbbra is marad a rendszámtábla-alapú forgalomkorlátozás. A nyári olimpiai játékokra készülve tavaly bevezetett környezetvédelmi intézkedést a kedvező visszajelzések és a javuló légszennyezettségi értékek hatására meghosszabbították.

Pekingben marad a rendszámtábla-alapú forgalomkorlátozás

Pekingben továbbra is marad a rendszámtábla-alapú forgalomkorlátozás. A nyári olimpiai játékokra készülve tavaly bevezetett környezetvédelmi intézkedést a kedvező visszajelzések és a javuló légszennyezettségi értékek hatására meghosszabbították.

Az olimpia után bevezetett rendszámtábla-alapú korlátozás könnyített formája már bizonyosan fennmarad 2010. áprilisáig, azaz minden hétköznap reggel 7 és este 8 óra között két-két számnak tilos közlekednie.

A kínai főváros vezetői szerint a lakosság többsége egyetért a korlátozás hosszabbításával, amelynek köszönhetően a 3,61 millió pekingi személyautó közel 20 százalékát sikerül egy időre kivonni a forgalomból.

A forgalomcsökkentési intézkedéssel a közlekedési dugókat naponta 5 óra 15 perccel sikerült lerövidíteni. A gépjárművek által kibocsátott széndioxid mennyisége naponta 375 tonnával, azaz a teljes közlekedésből származó emisszió 10 százalékkal csökkent – derül ki a Pekingi Közlekedési Kutatóközpont felméréséből.

A kínai fővárosban 2007. november elejétől 2008. februárig összesen 454 ezer új autót regisztráltak. A gépjárművek számának rohamos gyarapodását a tömegközlekedés – ezen belül a metróhálózat – fejlesztésével, a viteldíjak alacsonyan tartásával és a környezetkímélő közlekedési eszközök támogatásával próbálják ellensúlyozni.A forgalomban részt vevő autók számát a rendszámtáblák végződése mellett környezetvédelmi szabályokhoz is kötötték. A súlyosan környezetszennyező, azaz még az Euro I szabványnak sem megfelelő járműveket végleg kitiltották a Peking városhatárának tekintett ötödik körgyűrűn belüli területekről. A forgalom ezzel további 10 százalékot csökkent, a napi széndioxid-kibocsátás mindent összeadva 750 tonnával, azaz 20 százalékkal lett kevesebb.

A 17 millió lakosú Pekingben a többség véleményével szemben az autósok nem örülnek a rendszámalapú korlátozásnak. A tehetősebbek újabb autókat vesznek, s a vásárlásnál már nem a felszereltség vagy a motor teljesítménye, hanem a rendszám végződése a legfontosabb szempont. A “csak” két autóval rendelkező tulajdonosoknál azonban még így is előfordulhat, hogy a hét valamelyik napján gyalogolni kényszerülnek, ugyanis a forgalomból kivont rendszámvégződések párosítása 13-hetes ciklusokban változik.

Ajánlott tartalom

Megújulhat az I. kerületi Clark Ádám tér

Európai uniós forrásból újulhat majd meg az I. kerületi Clark Ádám tér a következő ciklusban, a rekonstrukció tervei már készen vannak - közölte Karácsony Gergely főpolgármester csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.