Új modelljükkel a prémium kompakt autók kategóriáját célozzák, ahol eddig senki sem kínált hibridhajtású autót. Ők pedig tettek róla, hogy egy darabig ez ne is jusson eszébe senkinek.
A japán Lexus nemcsak azért számít különleges márkának, mert kizárólag prémium minőségű autókat gyárt, hanem azért is, mert három benzines-elektromos hajtású, vagyis hibrid modellt is kínál. Illetve most már négyet, hiszen nemrégiben bemutatták alsó-középkategóriás hibridjüket, ami az Audi A3 és az 1-es BMW ellenfele lesz a prémium kompakt autók mezőnyében.
Méghozzá izgalmas ellenfél, hiszen a vetélytársak közt egy sem akad, amelyik ilyen direkt módon szólítaná meg a környezettudatos vásárlókat. A kilométerenként 89 grammnyi széndioxid-kibocsátás és a 3,9 l/100 km-es fogyasztási érték kifejezetten vonzó lehet azok számára, akik évek óta mást sem hallanak, mint hogy luxusszintű konzumálásuk révén aránytalanul nagy terhet rónak környezetünkre.
Ők tehát nyugodtan alhatnak az emisszió miatt, és közben az osztályon felüli utazás élményéről sem kell lemondaniuk. Mivel egy Lexusról van szó, szinte természetes, hogy a kompakt méretű autóba számtalan kényelmi berendezést zsúfolt a japán gyár, s az is magától értetődik, hogy a minőségi anyagokból összeállított utastér szinte tökéletesen zajtalan. A 82 lóerős villanymotor hang nélkül mozgatja az autót, de a 99 lóerős, 1,8 literes benzinmotor is szinte némán teszi a dolgát.
A CT 200h hangját csak akkor hallja a vezető, ha az autót Sport üzemmódra kapcsolja át; ilyenkor azonnal harapósabbá válik a gyorsulás, a motor gyorsabban reagál a gázpedál parancsaira, s a kormányszervo és a menetstabilizáló beállításai is megváltoznak. Az már csak hab a tortán, hogy a műszerfal kék megvilágítása a Sport üzemmódban vörösre vált, és a korábban az energiafelhasználást jelző műszer fordulatszámmérővé változik.
A Lexus nagyon sokat vár az új modell megjelenésétől, s reményeik szerint a CT 200h révén akár a négyszeresére is növelhetik európai eladásaikat. A vállalati stratégák úgy vélik, hogy a Lexusnak olyan járműosztályok felé kell nyitnia, amelyekben nincs még prémium minőségű, hibridhajtású modell; például a kisautók vagy a kompakt SUV-k felé. Ezek már csak azért is ígéretes területek lehetnek, mert e kategóriák még az autóipar válsága idején is dinamikusan fejlődnek, s egy különleges karakterű, új modell biztosan fokozott érdeklődést ébresztene a vásárlókban.