Eddig agglegény volt, most családot alapít a Toyota műfajteremtő hibridje: hamarosan lesz Prius nevű városi mini, kompakt egyterű, hálózatról tölthető plug-in hibrid, sőt sportváltozat is.

Prius-szaporulat

Eddig agglegény volt, most családot alapít a Toyota műfajteremtő hibridje: hamarosan lesz Prius nevű városi mini, kompakt egyterű, hálózatról tölthető plug-in hibrid, sőt sportváltozat is.

Idén ünnepli egy évtizedes globális pályafutását a Toyota hibridje, az immár fogalommá Prius. A siker azonban mintha a fejébe szállt volna a futurisztikus megjelenésű autónak, mert terjeszkedni vágyik, és a középkategória után a városi kisautók, illetve a kompakt egyterűek méretosztályára is szemet vetett. A variánsok már el is készültek, így a Prius tulajdonképpen márka lesz a márkán belül. Palotaforradalomtól persze nem kell tartani, csupán termékbővítésről van szó, hiszen a Prius pont azokban a kategóriákban erősít, ahol a Toyota eleve sikeres. Így két legyet üthet egy csapásra: a Prius technológiája iránt érdeklődőknek mostantól nem kell elvárásaikat egy kompakt limuzin adottságaihoz passzítaniuk, és végre az adott méretosztályok hagyományos vásárlói is élvezhetik a hibrid technológia előnyeit.

A nagyobbik modell, a Prius+ meglehetősen hasonlít az elődre, noha a padlólemeztől és a hajtáslánctól eltekintve minden elemében újratervezték. Ennek köszönheti gigantikus, ötven százalékkal tágasabb belső terét: az ötszemélyes utastér mögött 970 literes csomagtartóról számol be a gyári leírás. A hátsó üléssor a Toyota legjobb hagyományai szerint tologatható, háttámlája dönthető, a variálhatóságra a vízszintesig dönthető első utasülés teszi fel a koronát.
Míg a nyártól megvásárolható Prius+ vásárlóinak hatalmas beltér áll rendelkezésére, a vele egy időben bemutatott Prius C koncepció klienseinek be kell érniük a rendelkezésre álló szerény hely minél jobb kihasználásával. Cserébe a piac legtakarékosabb és legmegfizethetőbb hibridjének ígérik a 2012-ben érkező autót – mármint Észak-Amerikában, mert Európában vélhetően a hibrid Auris és Yaris fogja helyettesíteni a Japánban készülő ötajtós törpét.

A Toyota persze a keményvonalas Prius-rajongókat sem hagyta újdonságok nélkül 2011 elején. Egyrészt egyre közelebb kerül végleges formájához a jövő ilyenkor színre lépő, hálózatról tölthető (plug-in) kivitel, amely 100 km/óra sebességgel mintegy 20 kilométert képes megtenni tisztán elektromos hajtással. Másrészt Tokióban bemutatták a Prius lehetséges sportverziójának előfutárát; a G Sports Concept változatlan hajtáslánccal, de megerősített futóművel és fékekkel, valamint Recaro ülésekkel és markáns aerodinamikai módosításokkal mutat fityiszt azoknak, akik a hibrideket sótlan ökoharcosként írják le.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.