Sok vállalkozásnak megéri pályázni az elektromosautó-támogatásra

Sok vállalkozásnak megéri pályázni az elektromosautó-támogatásra a Jövő Mobilitása Szövetség (JMSZ) és a B-EV Mobil szakértői szerint részben azért is, mert az elektromos autóknak, a hagyományos járművekhez képest, alacsonyabbak az üzemanyag- és karbantartási költségeik, állami támogatásra, illetve különböző adó- és más kedvezményekre jogosultak, valamint a legtöbb városban továbbra is díjmentesen parkolhatnak.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A két szervezet közleménye szerint a zöldrendszámos autók átadása folyamatosan és dinamikusan nő. A tisztán elektromos autók száma 2023 végén már 48 533 volt, s ezzel 56,6 százalékos arányt ért el a zöld rendszámosok között. A legfrissebb adatok szerint idén április végén a tavalyi év azonos időszakához képest 40 százalékkal több, 55 526 tisztán elektromos autó járta az utakat Magyarországon, míg a zöld rendszámos autók száma a 95 697 volt. A JMSZ emlékeztetett, hogy az Európai Unió finanszírozásával idén februárban indult útjára három év szünet után az elektromos autók vásárlásának támogatása vállalkozások számára. Magyarországon az elektromobilitás fellendítése érdekében a kormány 30 milliárd forintos programot indított, amely a töltőhálózat fejlesztése mellett vissza nem térítendő támogatást biztosít vállalkozások számára elektromos járművek beszerzésére. A támogatás 2025. március 31-ig igényelhető.

A meghirdetett támogatási program a JMSZ szakértőinek becslése alapján mintegy 8 ezerrel növelheti meg az értékesített tisztán elektromos autók számát. A korábbi évek növekedési ütemét figyelembe véve, a kiírt támogatási rendszer sikeressége és az autók gyors idei forgalomba helyezése esetén 2024 végére várhatóan a 70 ezret is átlépheti a tisztán elektromos autók száma. A Jövő Mobilitása Szövetség és a B-EV Mobil szakértői szerint bár az elektromos járművekre váltásnak több gazdasági előnye van a vállalatok szempontjából, ugyanakkor figyelembe kell venniük, hogy a projekt a utófinanszírozott, így várhatóan a vásárlás után 6-12 hónappal később kapják meg a támogatási összeget. Hozzátették, a cégeknek a viszonylag olcsó és minél nagyobb akkumulátoros autók választása lehet előnyös, hiszen nem mindegy, hogy vételár mekkora részét teszi ki a támogatás.

Ajánlott tartalom

NGM: magyar-kínai kerekasztal az elektromos járműipar magyarországi versenyképességének növelése érdekében

A magyar EU-elnökség versenyképességi prioritásaival összhangban november 26-án Budapesten kerül megrendezésre a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal esemény - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.