Szakértő: korai, de szükséges az Euro 5-ös dízelautók kitiltása szmogriadó esetén

Várkonyi Gábor autóipari szakértő szerint korai, ugyanakkor szükséges az Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású dízelüzemű járművek forgalomból való kitiltása Budapesten szmogriadó esetén.

A szakember az M1 aktuális csatorna szerda esti műsorában azt mondta, ezzel a besorolással 2014 végéig gyártották az autókat, így a legfiatalabb autó, amelyet érinthet a tiltás, 5 éves lesz. Ez a magyar helyzetet figyelembe véve szerinte korai, ugyanakkor álláspontja szerint indokolt, mert javítani kell Budapest levegőminőségét. Felhívta a figyelmet arra, hogy a forgalomban sok olyan autó vesz részt, amely szemmel láthatóan műszaki hibás, füstöl, de Nyugat-Európától eltérően Magyarországon a rendőröknek nincs jogkörük ebben az esetben büntetést kiszabni. Hozzátette: a részecskeszűrővel szerelt dízelautók esetében ezt a berendezést sokszor nem cserélik ki, csak kiszerelik az autóból, és ezzel sokkal rákkeltőbb és környezetszennyezőbb lesz.

Ajánlott tartalom

NGM: fókuszban a magyar járműipari beszállítók, szintet lépett a magyar-kínai elektromos járműipari együttműködés

A Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében nagy érdeklődés mellett valósult meg a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal - tájékoztatta az MTI-t a tárca szerdán.