Szakértő: korai, de szükséges az Euro 5-ös dízelautók kitiltása szmogriadó esetén

Várkonyi Gábor autóipari szakértő szerint korai, ugyanakkor szükséges az Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású dízelüzemű járművek forgalomból való kitiltása Budapesten szmogriadó esetén.

A szakember az M1 aktuális csatorna szerda esti műsorában azt mondta, ezzel a besorolással 2014 végéig gyártották az autókat, így a legfiatalabb autó, amelyet érinthet a tiltás, 5 éves lesz. Ez a magyar helyzetet figyelembe véve szerinte korai, ugyanakkor álláspontja szerint indokolt, mert javítani kell Budapest levegőminőségét. Felhívta a figyelmet arra, hogy a forgalomban sok olyan autó vesz részt, amely szemmel láthatóan műszaki hibás, füstöl, de Nyugat-Európától eltérően Magyarországon a rendőröknek nincs jogkörük ebben az esetben büntetést kiszabni. Hozzátette: a részecskeszűrővel szerelt dízelautók esetében ezt a berendezést sokszor nem cserélik ki, csak kiszerelik az autóból, és ezzel sokkal rákkeltőbb és környezetszennyezőbb lesz.

Ajánlott tartalom

Kék Bolygó – Kőrösi Csaba: a világgazdaság újratervezése zajlik

A 2015-ben megfogalmazott fenntartható fejlődési célok (SDG) megvalósítása nem halad túl jól - mondta el Kőrösi Csaba, az ENSZ Közgyűlésének korábbi elnöke Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának hétfőn közzétett legújabb, a legnépszerűbb videómegosztó portálon is elérhető adásában.