Ahogyan a vasút igazi sikeréhez standard nyomtávra volt szükség, az elektromos autógyártóknak szükségük van egy szabványos töltőrendszerre.
Ezért cseppet sem meglepő, hogy a Porsche a Taslával, a Mercedes-Benz-el és más autógyártókkal és beszállítókkal közösen egy különleges szupergyors töltőrendszer fejlesztésén dolgoznak a Top Gear és az Electrek értesülései szerint. A Porsche vezérigazgatója a Top Gearnek elmondta, kapcsolatban állnak a világ számos gyártójával és beszállítójával, hogy megépítsenek egy szupergyors töltőrendszert, és hálózatot. Mindenkinek ugyanarra van szüksége – tette hozzá Oiver Blume. Ez ugyan egyszerűen hangzik, ismerte el a német autógyér elsőszámú vezetője, de megvalósítani rendkívül kemény munka, megjegyezve, hogy a technikai koncepciójuk világosan kirajzolódott, és az akár a Tesla autóival működhet, egy átalakító segítségével. A Porsche 800 voltos szupertöltője kétszer olyan gyors, mint a Tesla 450 voltos berendezése, ugyanakkor Elon Musk cége lehetővé teszi más gyártóknak, hogy használják a hálózatát, amely ma a világon a legnagyobb. Nyilvánvaló – írja a digital trends nevű portál a Porsche kezdeményezésével kapcsolatban, hogy a következő években számos fejlesztést láthatunk majd a töltőinfrastruktúra erősítése érdekében. A hagyományos autók tankjának feltöltése mindössze néhány percbe telik, ugyanezt szeretnék elérni az elektromos autók gyártói is. A Porsche 800 voltos megoldásával a Mission E akkupackja 80 százalékra már 15 perc alatt feltölthető.
Ha a Porsche a fejlesztést családon belül akarta volna tartani, csak a Volkswagen csoporton belül keresett volna együttműködési lehetőséget, ez azonban meglehetősen rövidlátó gondolkodásra vallana. A cég megtehené, hogy kizárólag a Mission E-re, az Audi e-tron quatrora, és a csoport által a következő öt-tíz évben bemutatandó elektromos járművekre fókuszál, ez azonban egyes elemzők szerint olyan volna, mintha a hagyományos járműveknek előírnák, melyik társaságok benzinkútjainál tankolhatnak, írja az energiainfo.hu.