Lehet, hogy jönnek a belarusz elektromos buszok?

A Belkommunmas belarusz buszgyárba látogatott Tarlós István, derül ki az állami tulajdonú cég honlapjára kitett fényképes hírből:

„Április 11-én látogatta meg a Belkommunmas holdingot Budapest főpolgármestere, Tarlós István. Tarlós a gyár képvislőjével, Vlagyimir Korollal találkozott. A magyar vendéget körbevezették a gyárban, ahol megtekinthette az E433-as típusjelú elektromos busz gyártását. A vizit után a vendégek a város utcáin a forgalomban is kirpóbálták az elektromos járművet.” Tarlós elutazásáról egyébként nem találtam máshol hírt, Budapest honlapján sincs róla szó, de jelentősége még bőven lehet. Utoljára, amikor Tarlós István keletre utazott, egy erősen megkérdőjelezhető minőségű metróprojekttel tért haza, most pedig Minszkben buszokat nézett.

Lehet, hogy jönnek a belarusz elektromos buszok?

Akár ez is elképzelhető. Korszerűbb buszokra Budapestnek óriási szüksége volna, hiszen a fővárosi flotta évtizedek óta rohad szét, gyullad fel, romlik el, hiába festették őket világoskékre, többségük használt, kivonásra érett. Másfelől a kormány valamiért nem engedi a BKV-nak, hogy olcsón lengyel buszokat vásároljon, pedig sikeresen tendereztett olcsónak számító, jó minőségű lengyel Solarisokat. Harmadfelől a Magyar Buszgyártás Legendája sem akar valósággá válni, aminek egészen egyszerűen az az oka, hogy a semmiből nehéz újra versenyképes gyártást varázsolni, hosszabb időre és komoly fejlesztésre volna ahhoz szükség, hogy százasával gyártson Magyarország saját csuklósokat, mint az Ikarus fénykorában.

Budapest már támogatta a török buszipart midibuszok vásárlásával (Karsanok – ebből gyulladt ki egy most a Széll Moszkva téren), a magyar összeszerelőüzemeket kínai alkatrészekkel (Modulo), utoljára pedig az orosz járműipart a metrókocsitenderrel.

Így nem elképzelhetetlen, hogy belarusz buszok is benéznek hozzánk, a Belkommunmas ugyanis sikeresen exportál: Wikipedia-oldaluk szerint Ukrajna, Oroszország, Kirgizisztán, Kolumbia, Moldova, Mongólia, Lettország már vásárolt is tőlük, írta a 444.hu. 

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.