Tesztelik a vasúti sínekre telepített napelemes rendszert

Az új, vasúti sínekre tervezett rendszert jelenleg tesztelik.

Napelem, akár 3 millió Ft vissza nem térítendő támogatással a Vidéki Otthonfelújítási Program keretében. Kalkuláljon itt. (x)

Az SNCF francia vasútkezelő jelentős földterületeket kínál felszíni fotovoltaikus rendszerek számára, a programban több mint 113 800 hektárnyi terület áll rendelkezésre a napenergia hasznosítására – számol be a PV Magazine. A cég leányvállalata, az AREP a nem üzemelő vasútvonalak napelemes potenciáljának kiaknázása érdekében kifejlesztett egy konténer alapú, napelemekkel párosítható akkumulátort, amelyet a síneken lehet elhelyezni és szükség szerint áttelepíteni. A Solveig projekt, amelynek célja a megoldás tesztelése, január 17-én telepítette a nyolc napelemből álló prototípust az Achères-i Műszaki Központban. A létesítményben hat hónapig tartó tesztelésnek vetik alá a rendszer. A prototípus szabványosított ISO-konténereket használ a panelek, az inverterek és a tárolóelemek vasúti telephelyekre történő szállítására, akár közúton, akár vasúton. „Kifejlesztettünk egy rendszert a napelemes panelek ISO-konténerek segítségével történő szállítására, valamint egy logisztikai megoldást a vasúti sínekre történő telepítésükhöz, ami megkönnyíti a panelek telepítését, illetve a telepítés megfordíthatóságát” – nyilatkozta Alistair Lenczner, az AREP innovációs igazgatója. Az AREP teleszkópos kart használ a panelek kirakodásához, amelyeket aztán a sínekre rögzítenek, hogy megakadályozzák a szélnek való kitettséget.

Az ideiglenes telepítés nem igényel alapozást vagy építési munkálatokat, az integrált napelemes és tárolórendszer pedig moduláris. A következő lépések során a rendszer optimalizálására összpontosítanak majd a nagyobb hatékonyság és költséghatékonyság érdekében. Jelenleg a megoldás az SNCF-en belüli energiafelhasználást és a helyi fogyasztást szolgálja ki, de már folynak azok a vizsgálatok, amelyek a szélesebb körű terjesztésre vonatkozva mérik a piaci igényeket. Lenczner szerint a megoldás exportálható Európa-szerte és a világ más pontjaira, mivel szabványosított, konténer alapú kialakítása alkalmazkodik a logisztikai korlátokhoz.

 

Kép: SNCF/AREP, Yann Audic

Ajánlott tartalom

Drónok az építőiparban – A jövő elkezdődött

A dróntechnológia robbanásszerű fejlődése alapjaiban rengeti meg az építőipart; ez a folyamat korántsem a távoli jövő zenéje, hanem a kézzelfogható jelen. Míg néhány éve ezeket az eszközöket csupán drága játékszereknek vagy a marketing látványos kiegészítőinek tekintették, mára a kivitelezés, a felmérés és a tervezés elengedhetetlen műszereivé váltak. A pilóta nélküli légi járművek (UAV) alkalmazása drasztikusan növeli a hatékonyságot, jelentősen csökkenti a költségeket, és olyan adatpontosságot garantál, amelyre a hagyományos geodéziai módszerekkel aligha, vagy csak sokkal lassabban lenne lehetőség.