Tetszik az embereknek a Golf Blue-e-Motion

Idén június óta összesen nyolcvan Golf Blue-e-Motion járművet teszteltek Berlinben, Hannoverben és Wolfsburgban magánszemélyek, kis- és középvállalkozások, nagyvállalatok és állami hivatalok. Most a Volkswagen közzétette az első eredményeket, ezzel párhuzamosan pedig már a nemzetközi flotta 2012 elején esedékes bevetésére készül.

Dr. Rudolf Krebs, a Volkswagen Csoport Elektromos Hajtások területének vezetője így nyilatkozott: „A németországi flotta-teszt pozitív eredménnyel zárult, és a tesztsofőrökkel folytatott szoros párbeszéddel értékes ismereteket szereztünk a vásárlói elvárásokról és a járműtechnika hétköznapi alkalmazhatóságáról, praktikusságáról, amelyeket felhasználunk a konszern fejlesztési folyamataiban. Tesztpilótáink az elmúlt hónapokban jóval több mint félmillió kilométert teljesítettek. A visszajelzések alapján kijelenthetjük, hogy a fejlesztéssel jó irányban haladunk. A felismert továbbfejlesztési lehetőségeket már kiértékeltük, és a továbbiakban önállóan vagy más ágazatokban tevékenykedő partnerekkel együttműködve dolgozzuk ki ezeket.”

A flotta-teszt különböző kérdőíveire adott válaszok többek között azt is kimutatták, hogy a háztartások számára a Golf Blue-e-Motion ideális második autó, menetdinamikáját és komfortját is nagyra értékelik a városi és regionális közlekedésben. Ezenkívül a járművet kipróbálók a Golf Blue-e-Motion különböző regenerációs fokozatait is pozitívnak tartják. Hasonlóképpen sokat használták a távirányító iPhone alkalmazást a jármű indulásra való felkészítésére, vagyis az akkumulátor feltöltésére és a belsőt ér beállított hőmérsékletre való lehűtésére, illetve felfűtésére. Végül kiderült az is, hogy a Golf Blue-e-Motion összesen 150 kilométer hatótávolsága a napi utazások többségéhez bőven elegendő: átlagosan mindössze napi 30 kilométert tettek meg a járművekkel. A céges felhasználók egy tisztán elektromos jármű fő alkalmazási területeként a városi szolgálatot jelölték meg. E célcsoportnál az elektromos járművek céges flottába való jövőbeli integrációjában fontos érv a vállalat arculata szempontjából a fenntarthatóság üzenete, valamint a használati időre vetített teljes költség (Total Cost of Ownership). Egy másik visszajelzés a flotta-tesztből arra mutatott rá, hogy az ügyfelek számára szokatlan, hogy egy elektromos autó álló helyzetben semmilyen zajt nem bocsát ki. Ezért fontos a vezető számára valamilyen visszajelzés, hogy a jármű menetkész.

Városi környezetben az elektromos járművek akusztikája különösen nagy hangsúlyt kap: ahhoz, hogy a közlekedés többi résztvevője észlelje az autót, tanácsos valamilyen hangot hallatni 30 kilométer/órás tempóig. A tesztelés során kiderült további fontos szempont, hogy a sofőr részletes információkat szeretne kapni a fennmaradó hatótávolságról, illetve fogyasztást mérséklő tanácsokat vezetési stílusát illetően. A közterületeken a töltőpontok könnyű hozzáférhetősége és a különböző energiaszolgáltatók közötti könnyű választás, valamint az akkumulátorok gyors töltése nagyon fontos. A „Töltés és infrastruktúra” témát a Volkswagen is az elektro-mobilitás számos szempontból fontos építőelemének tartja. Éppen ezért a Volkswagen megfelelő partnerekkel e területen is részt vesz a meghatározó szervezetekben és hálózatokban. Mindehhez Dr. Rudolf Krebs a következőket fűzte hozzá: „Ezek az eredmények a Csoport minden érintett márkája számára nagyon fontosak az elektromos autó fejlesztésének optimalizálása szempontjából. Jelenleg 2012 elejére a Golf Blue-e-Motion nemzetközi flotta tesztjeit készítjük elő Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban és az USA-ban, hogy tapasztalatainkat más topográfiai- és klimatikus viszonyok között szerzett ismeretekkel, illetve a régiónként eltérő ügyféligényekkel egészítsük ki.

A teles cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.