Udvariassági kampányt hirdettek a közlekedőknek

Udvariassági kampányt indítottak Bécsben a közlekedésben részt vevők számára. A gyalogosokat, a kerékpárosokat, a motorosokat és az autósokat is arra kérik, hogy legyenek türelmesebbek egymással.

“Egy bocsánatkérés soha nem árt!” – szól a kampány szlogenje. A plakátok, szórólapok és reklámfilmek többnyire olyan helyzetekre hívják fel a figyelmet, amelyeknek résztvevői nem sértik meg a közlekedési szabályokat, de amelyek bosszanthatják valamelyik érintettet és konfliktusokat okozhatnak. Ilyen helyzet lehet, ha egy autó közvetlenül a zebra előtt, az utolsó pillanatban fékez le. Emellett egy szabálysértő helyzetet is ábrázolnak, amikor egy kerékpáros a járdán közlekedik. “Bocsánat!” – mondja a hirdetéseken az egyik szereplő, “Nem történt semmi” – feleli a másik.

“A közlekedés során felmerülő konfliktusok mindennapi beszédtémát jelentenek. A célunk az, hogy nagyobb érzékenységet alakítsunk ki ezen a téren” – mondta Maria Vassilakou közlekedési tanácsos. A gyalogostól az autósig mindenkit arra biztatnak, hogy legyenek jobban tekintettel egymásra, és szóban csakúgy, mint átvitt értelemben, “vegyenek vissza a lendületből”, ne kezdjenek azonnal vitát. A kampány rendeltetése emellett az, hogy segítsen felszámolni a kialakult kliséket, a helyzetek barátságos megoldására ösztönözzön, és hozzájáruljon, hogy a közlekedésben részt vevők nagyobb biztonságban érezzék magukat.

Ajánlott tartalom

Rekordszámú autót adott el a Volvo Cars az első negyedévben

A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8 milliárd svéd korona (230,86 milliárd forint) működési bevételre tett szert az idei első negyedévben, ami 8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest - derül ki a cég honlapjára szerdán feltöltött adatokból.