Új üzemi CNG-töltőállomást alakított ki a Főgáz a BKV telephelyén

A Budapesten már meglévő két közforgalmi és egy üzemi töltőállomás után újabb üzemi CNG-kutat (sűrített földgáz) létesített a Főgáz CNG Kft., hogy lehetőséget teremtsen a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) CNG-buszflottájának bővítésére és az újonnan beszerzett buszok üzemanyag-ellátásának biztosítására.

A Főgáz csoport és a BKV hétfői közös közleménye szerint a fővárosi közlekedési társaság jelenleg 71, sűrített földgáz üzemű autóbuszt üzemeltet, amelyek a hagyományos gázolajjal hajtott járműveknél lényegesen kevésbé terhelik a környezetet. A flotta folyamatos fejlesztése és a tankolási folyamatok optimalizálásának igénye szükségessé tette a második CNG-kút kiépítését – közölték.

A Főgáz csoport korábban létrehozott Salgótarjáni úti CNG-töltőállomása a BKV első ütemben megvásárolt 37 sűrített földgáz hajtású buszának kiszolgálására létesült. A BKV újabb járművekkel bővítette sűrített földgáz hajtású buszflottáját, ennek ellátására a Főgáz CNG Kft. növelte a töltőkapacitást a Salgótarjáni úti kúton, de ott más járműveket is ellátnak üzemanyaggal.

A sűrített földgáz üzemű buszok folyamatos üzemanyag-ellátása érdekében a Főgáz CNG új, nagy teljesítményű CNG-kutat létesített a BKV Méta utcai telephelyén. A saját telephelyen lehetséges kiszolgálás tovább növeli a CNG-hajtás környezetvédelmi és gazdasági előnyeit – olvasható a közleményben.

Ajánlott tartalom

Folyamatosan nő az elektromos autók akkumulátorának élettartama

A hatótávolság után a legnagyobb aggodalmat az akkumulátorok élettartama jelenti azoknak, akik fontolgatják, hogy elektromosra cserélik hagyományos üzemű autójukat: a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint azonban feleslegesen, mivel megfelelően töltve egy akkumulátor akár két-háromezer ciklust is kibír a teljesítmény csökkenése nélkül, 10-15 éves folyamatos használattal.