Futurisztikus a túlnyúlások nélküli, 2,55 méter tengelytávú, 3,47 méterével ma nagyon rövidnek számító, de az első generációs Renault Twingónál például hosszabb iOn. Ha lenne napelem a tetején, nem csak az álló autó légkondija temperálhatna, mintegy egy hét alatt akár teljesen telíthetők lennének az akkumulátorok.
A megtehető kilométerek száma a fedélzeti számítógép szerint 136 km, írja az automotorcenter.hu. Ezért aztán marad az energiatakarékosság. 130 km/óránál az iOn is veszettül fogyaszt, s akkor olyan mértékben csökken a megtehető kilométerek száma, hogy az rögtön kiderül, olyan tempóval 100 kilométert se lehetne megtenni, illetve országúti sebességgel, légkondicionáló nélkül azonban nem vészes a hatótáv csökkenése, főként, ha nem használjuk ki teletalpas gyorsításokkal a már indulásától kezdve 180 Newtonméter nyomatékkal húzó, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor 64 lóerős csúcsteljesítményét. Pedig a menetdinamika csábító, még autópályán is látványosan lehet gyorsulni, a többiek csak néznek, és nem tudják hová tenni ezt az űrkapszulát. Mindenki a motorjára kíváncsi, pedig az a hátsó tengelynél nem is látható, a csomagtér aljában az inverterek, a vezérlő elektronika, illetve mélyebben, a hátsó ülések alatt a lítium-ion akkumulátorok is megleshetők. Amúgy az iOn viszonylag hagyományos autóként funkcionál, van benne villanyszervó, villanyklíma és még Bluetooth-kihangosítós CD-rádió is.
Miként a Nissan Leafnek, ennek is szokni kell az üzemét, az indulás néma és még városi tempónál is szürreálisan zajtalan a futás. Országúton már van szél és gördülési zaj is bőven, autópályán már sok is (130 km/óránál 74 dB(A). Az iOnnal autózás mégis varázslat, az energia felvétel, illetve a hatótáv pontos kijelzése ügyesen tanít a takarékos vezetésre, könnyű ráérezni arra, hogy hol érdemes a fék enyhe taposásával visszatermelni, hol lendületet gyűjteni, s hol gurulni. Az elöl tárcsa, hátul dob alapú, ESP-vel felügyelt fékrendszer hatásos, bár jó vezetéssel nem jut neki szerep, hiszen már az áramtermelő motorfék is hatásos.
A nagyon miniautós méretek miatt sokan aggódnak a biztonságért, a Euro NCAP tesztje szerint különösebben nem kell, 4 csillaggal jutalmazták az alapáron 6 légzsákkal szerelt iOn utasvédelmét. Apropó ár : újonnan 10 millió körül lehet az iOn, melynek akkuja mintegy 800 forintból feltölthető, így – mivel országúton (gyári érték szerint 150, de utóbbi nagyjából egyenletes, 50 km/órás gurulást igényelne) 130-140 kilométer is megtehető vele, 100 kilométerenkénti hajtásköltsége nem egész 600 forint.
Amennyiben az iOnt a vegyes érték szerint 4,6 l/100 km vegyes fogyasztású, hasonló méretű, újonnan mintegy 3 millió forintos Peugeot 107-hez viszonyítjuk, felára (mai árakkal) 584 ezer kilométeren jön be. Ha viszont egy 7 literes étvágyú, átlagosabb autóhoz viszonyítjuk, már 327 500 km is elegendő a villanyautó megtérüléséhez, s ilyen fogyasztás kiváltását feltételezve 450 ezer kilométer alatt a villanyautó árán felül még a töltésére alkalmas, mintegy 2,5 millió forintos napelem rendszer is megtérülne annak, aki el tudja helyezni a napelemeket és tudja tölteni autóját. Egyelőre azonban a villanyautózásban leginkább érintett, városi halandók itthon, saját infrastruktúra (töltőpont) nélkül nemigen tudják táplálni a villanyautókat.