A győri Széchenyi István Egyetem csapata, a SZEnergy Team idén harmadszor nyert napenergia kategóriában első helyezést a Shell Eco-Marathon versenyen. A Rába Ringen fontos teszteket végeztek el az autóval, ahol közben sokféle elektromos jármű is megfordult.

Van jövője a napelemes autónak

A győri Széchenyi István Egyetem csapata, a SZEnergy Team idén harmadszor nyert napenergia kategóriában első helyezést a Shell Eco-Marathon versenyen. A Rába Ringen fontos teszteket végeztek el az autóval, ahol közben sokféle elektromos jármű is megfordult.

A félnapos mérés alapján kiderült, hogy megfelelő időjárás mellett egy nap alatt 220 kilométer fölötti futást tud teljesíteni a SZEvolution autó, vagyis a hétfői zavartalan napsütésben Cegléden túlra juthattak volna – persze ha lenne olyan út, amin a 18 km/óra átlagsebességű jármű haladhatna. Mivel a mérés reggel 7-kor indult, ezért ˝csak˝ 114,9 százalékos lett az energiamérleg, tehát közel 15%-kal termeltek több energiát a napelemek, mint amennyi az autó és a sofőr mozgatásához kellett. ˝Másként: hat órán keresztül ingyen autóztunk, és a végén az akkumulátorokban több energia volt, mint induláskor˝ – fogalmazott Pup Dániel.
A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Az épületállomány modernizációjának felgyorsításával csökkenthető drasztikusan az energiafogyasztás

Az épületekhez köthető energiafogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás drasztikus csökkentése csak az ingatlanállomány modernizációjának felgyorsításával, a megújuló energiaforrásokra, így a napenergiára támaszkodva lehetséges egy a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) részvételével zajlott kutatás szerint – tájékoztatta a felsőoktatási intézmény közkapcsolati igazgatósága az MTI-t.