Vége az olcsó gázautózásnak?

A hírek szerint a Matolcsy György által benyújtott javaslat a jövedéki adó kétlépcsős emelését irányozza elő. Jövő januárban 50%-kal, májusban pedig szintén 50%-kal nő a jövedéki adó mértéke.

A kérdés persze az, hogy ez az árak szintjén mit is jelent. Egy liter gáz ára jelenleg 240 Ft körül van, ebből a jövedéki adó durván 26 forint literenkén, írja a totalcar.hu. A kétlépcsős áremelés – figyelembe véve, hogy a második emelés már a megemelt összegre vonatkozik – 125%-os növekedésnek felel meg, erre jön még a 27% ÁFA, hisz a jövedéki adó után is adózunk. Így, ha csak az autógáz jelenlegi nettó árával számolunk, jövő májustól 281 forintra nőhet az ár. Ha pesszimisták vagyunk, és feltételezzük, hogy a gáz ára is emelkedik legalább annyit, mint tavalyról idénre, azaz 20-25 forintot, az azt jelenti, hogy jövő ilyenkorra 300 Ft/literig is nőhet az autógáz ára.

Az persze a konkrét autótól függ majd, hogy továbbra is megérheti-e LPG-vel járni, hiszen a gáz-átalakítás jellegétől és minőségétől függ, hogy mennyivel fogyaszt többet egy gázüzemű jármű. 10% túlfogyasztás mellett, mondjuk 500 forintos benzinárral számolva még vastagon a gáz a nyerő, de mondjuk 40-50%-os érték mellett már nem egyértelmű, hogy a benzin vagy a gáz éri-e meg jobban. Külön meglepő, hogy a Matolcsy-javaslatban az áremelést az egészségügy támogatásával magyarázzák, és az LPG adóját egy lapon említik a dohánytermékek, az alkohol és az egészségtelen élelmiszerek adójával. Mindezt úgy, hogy az LPG jóval tisztább autózást tesz lehetővé, mint akár a benzin, akár a gázolaj, azaz egy ilyen lépéssel, amellyel akadályozzák a gázzal autózás elterjedését, áttételesen nem csak az egészségügy bevételei, de a megbetegedések száma is hatékonyan növelhető.

Ajánlott tartalom

A Rolls-Royce teljesen elektromos repülője a világ leggyorsabbja

Az „Innováció Szelleme” a múlt heti próbarepülések alkalmával elérte a maximális 623 km/ó sebességet.

Nincs hozzászólás

  1. Gyurika furcsamadár, ugyan a többi jómadárhoz hasonlóan szeret a magasból sz××ni az emberek fejére. De az ő furcsasága mégis a szembeszélbe való vizelési inger kielégitésében van. EU-s irányelvek miszerint az autógáz környezetbarát és az árát nem lehet csak úgy emelgetni szemmel láthatóan nem zavarja. Mindig megdöbbennek a német kollegák amikor mesélem nekik, hogy nálunk a cigit leszámitva minden drágább háromszáz eurós átlagfizetés mellet, most már a gázsem ugyanannyi lesz, hanem drágább. Sebaj nagyobb gáztank irány Szlovákia igy legalább annyi bevétel sem lesz mint eddig volt. És hogy ellenörzik az istenbarmai, hogy mennyi van a tankombam ki és belépéskor, beledugja a fejét (bár megtenné)?! GAS FOR EVER. Ja a gázbeépitéssel ovatos számitásaim szerint is 1,5Mft-ot spóroltam meg a 13O.OOOKm alatt. Jó matekozást mindenkinek