Vegyen repülő autót!

A Terrafugia Inc. megtervezte az első, fogyasztói forgalomba hozható repülő autót, amellyel már akár még ebben az évben lehetőségünk lehet a repülőtérről egyenesen hazarepülni!

Carl és Anna Dietrich 2006 óta dolgoznak a Transition nevet viselő csodajárgányon, és sok nehézség után a múlt héten nagy áttörést értek el. A repülő autó ugyanis túl van az első sikeres tesztrepülésén, azaz egy nyolc percig tartó úton, mely során 427 méterrel repült el a New York-i Plattsburgh International Airport felett. Ezen kívül még hat tesztrepülést vettek tervbe a fejlesztők, hogy a Transition megfejeljen a szövetségi előírásoknak. Ez a járgány nem az egyetlen kísérlet egy repülő autó létrehozására, ugyanis a szakembereket már 1930 óta foglalkoztatta ez a téma, eddig azonban nem sok eredményt értek el. Carl Dietrich, a Terrafugia Inc. vezérigazgatója azt reméli, hogy az új járművel javíthatnak a repülés biztonságán, hiszen a pilótáknak rossz idő esetén lehetőségük van landolni és négy keréken tovább utazni.
repülő autó

A repülni képes személygépkocsival akár a repülőtéri huzavonát is kiküszöbölhetnénk: leszállás után egyszerűen csak összehajtanánk a gépezet szárnyait, és gurulhatunk is hazafelé, mindenféle csomagcipekedés és egyéb komplikációk nélkül. A Terrafugia szerint a Transition benzinnel működik, és egy 87 literes tartállyal van ellátva. Az utakon 113 km/órás, a levegőben pedig 186 km/órás sebességet képes elérni, fogyasztása pedig 6,72 liter/100 km, illetve 47,04 liter/100 km. A Transition a New York Auto Show-n kerül kiállításra, és várható fogyasztói ára nagyjából 279 ezer dollárra (azaz  66,3 millió forintra) tehető. Eddig mintegy 100 ember fizette be a 10 ezer dolláros (2,2 millió Ft-os) előleget a cégnek. Az összegen kívül csupán arra van szükség ahhoz, hogy a miénk lehessen egy ilyen járgány, hogy átmenjünk egy vizsgán és 20 órát repüljünk a gépezettel.

Ajánlott tartalom

KPMG: az elektromos autók gyártása még hat évig drágább lehet, mint a hagyományos kocsiké

Az e-autózási piacon vegyesek a várakozások: egyre nőhet az ilyen járművek aránya, gyártásuk azonban még hat évig drágább lehet, mint a hagyományos kocsiké - véli a megkérdezettek többsége a KPMG által elvégzett felmérés szerint, amelynek összefoglalóját kedden juttatták el az MTI-nek.