Veszélyben az Amazon tízdolláros elektronikus könyvei

Hamarosan megszűnhetnek az Amazon oldaláról mindössze 9,99 dollárért (közel 2000 forintért) beszerezhető elektronikus könyvek, miután Rupert Murdoch, a News Corp médiakonglomerátum elnök-vezérigazgatója is beállt azok sorába, akik szerint a világ legnagyobb internetes áruháza túl olcsón kínálja a digitális könyveket.

A HarperCollins könyvkiadót is magába foglaló News Corp vezetője az árak emelése érdekében ismét tárgyalásokra készül az Amazon képviselővel, akik Murdoch szerint “hajlandóak újra asztalhoz ülni” és megvitatni az új lehetőségeket.
“Nem kedveljük az Amazon-féle +mindent 9,99 dollárért+ eladási stratégiát” – hangsúlyozta Murdoch, hozzátéve, hogy az Amazon akár a 14 dolláros nagykereskedelmi árat is képes kifizeti az online áruházában kínált könyvekért, de a beszerzési ár alatti értékesítéssel a könyvek értékét alacsonyítja le, miközben ezzel a hagyományos, papíralapú könyvek piacát is tönkreteszi.

Amennyiben a HarperCollins kiadónak sikerül új megállapodást kötnie, végleg megváltozhat az Amazon jelenlegi árképzési stratégiája, ugyanis csak pár nap telt el azóta, hogy a szintén nagynevű Macmillan nyomására az Amazon 12,99-14,99 dollár (2500-3000 forint) közötti áron értékesítheti a kiadó gondozásában megjelent könyveket.
A Kindle elektronikuskönyv-olvasó 2007-es megjelenése óta éppen az olcsó e-könyvek játszottak kulcsszerepet az eszköz gyors elterjedésében. Az Amazon nem egyszer került összetűzésbe a könyvkiadókkal, akik szerint az online áruház árképzési stratégiája visszavetheti a drágább, hagyományos könyvek piacát.

Az Apple informatikai óriásvállalat által hamarosan piacra kerülő vetélytárs, az iPad táblapécé esetében ugyanakkor jóval több figyelmet fordítanak az árakra. A kiadók az eddigieknél is nyugtalanabbak, hogy megvédjék a mostanáig alkalmazott haszonkulcsukat, és úgy tűnik az Amazon esetében is közel állnak a megállapodáshoz.
Az Apple-lel kötött – egyelőre még nem publikus – megállapodás a kiadóknak nagyobb mozgásteret és valamivel magasabb árakat tesz lehetővé – mondta Murdoch.

Ajánlott tartalom

Zöld színnel a fenntarthatóságért és a tudatosabb döntésekért

Egyedi zöld színt vezet be termékein a kulacsokat és Microdrinkeket forgalmazó Waterdrop vállalat. A feltűnő, élénk színnel a vállalat kifejezi elköteleződését a környezetvédelem és fenntarthatóság mellett, és egyben szeretné felhívni a figyelmet a környezettudatosabb életmód fontosságára, és a választás lehetőségére.