Villamos helyett 30 méteres szuperbusz

Annyit írtunk már országúti vonatokról és nagyvárosi tehertroliról, hogy nem tudunk nem írni a világ leghosszabb buszáról, bár már elég sokan beszámoltak róla.

Kedvenc európai fejlesztőközpontunk, a Fraunhofer Intézet mutatta be pár napja az AutoTram Extra Grand nevű 30 méter hosszú szörnyeteget, ami egy villamos és egy busz ötvözete, írja az attraktor.blog.hu. Az öttengelyes jármű 256 utast szállíthat, és állítólag ugyanúgy lehet majd vezetni, ahogy egy hagyományos, 12 méteres buszt. Ezt úgy érték el, hogy a négy kormányozott tengelyből három egy elektrohidraulikus rendszerre csatlakozik, és ezek mozgását számítógép segíti. A jármű a szűk belvárosokban nyilvánvalóan életképtelen, de elővárosi közlekedésre kiváló, főleg ott lehet hasznos, ahol nincs pénz kötött pálya kiépítésére. A villamosra annyiban is hasonlít, hogy elektromos üzemben is közlekedhet, igaz úgy csak nyolc kilométert bír, aztán dízelre kell váltania. A jármű próbaüzeme év végén indul Drezdában. És egy kis nosztalgia, bár nem tartozik szorosan ide: duplacsuklós busza az Ikarusnak is volt, én láttam is gyerekkoromban a 7A vonalán, és nem hittem a szememnek. Persze nem hibrid és nincs számítógépes kormányzás, de a miénk.

ikarus

Ajánlott tartalom

Nagy Márton: az elektromobilitásra való átállás nem lehet sikeres Németország nélkül

Az elektromobilitásra való átállás, az európai versenyképesség javítása nem lehet sikeres a német gazdaság növekedése nélkül - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Hungary Battery Week budapesti konferenciájának második napján, csütörtökön.