Whiskyből táplált elektromos autó

Angliából szállított drága energia helyett Mark Reynier saját termelésűből tankolja villanyautóját a skóciai Hebridákhoz tartozó Islay szigeten.

A elektromos hajtású Nissan Leaf alkotja a végső összekötő elemet a skóciai Hebridákhoz tartozó Islay szigetén egy újító üzemtulajdonos kísérletében, hogy teljesen függetlenné váljon az energiaellátás területén. A 130 éves Bruichladdich whiskyfőzde megkezdte az úttörő Biowayste rendszer alkalmazását, amely lehetővé teszi, hogy a lepárlási folyamat során keletkező hulladéktermékek felhasználásával termelje meg saját magának a szükséges villamos energiát. Az üzem tulajdonosa, Mark Reynier ez év elején kezdte meg a rendszer használatát, amelyben az anaerob lebontás során termelt biogázt használják fel elektromos energia termelésére. Most vett egy Nissan Leaf autót azért, hogy a whiskyfőzde által termelt elektromos árammal hajtva teljesen kőolajmentesen tudja használni.
A villanyautó megünneplésére a Nissan és a Bruichladdich közösen piacra dobott egy korlátozott mennyiségben forgalmazott whiskyfajtát, amelynek palackját Leaf-címke díszíti.

 
Mr. Reynier máris rendkívül jó tapasztalatokat szerzett: „Fantasztikusan jó vezetni a Leaf-et. Nyomasztó volt, hogy miközben olyan nagy lépéseket tettünk ahhoz, hogy energetikailag függetlenítsük magunkat, az autómban Anglia legdrágább gázolaját használtam, amit a nagy szigetről kellett beszereznem. A villanyautó lehetővé tette, hogy a nagy mértékben függetlenítsem magam.” A Bruichladdich whiskyfőzde már régóta számos újítás megvalósítója és forrása. Három vállalkozó szellemű fivér építette 1881-ben, és ennek révén került be az elektromos áram első ízben az 596 négyzetkilométeres szigetre. Viktóriánus stílusú épületének jól kitalált terve megelőzte a korát, a teljes berendezést még ma is használják a whiskygyártásban. Ma a lepárló összes melléktermékét visszaáramoltatják az energiatermelésbe és a gyártásba.

 
A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Hidrogén üzemanyagcella váltja le a belsőégésű motorokat?

A hidrogén egyre népszerűbb alternatívája az akkumulátoros elektromos autózásnak, sőt a benzinnek és a dízelnek is. Az üzemanyagcellás meghajtás már évek óta elérhető a kisfogyasztóknak is Japánban.