Károsanyag-kibocsátási “szuperkreditekkel”, vagyis emissziós jogosítvánnyal ösztönözné az alacsony szén-dioxid-kibocsátású autók gyártását és a 2020-as uniós határérték betartását a német autógyártók képviseleti szervezete.
A Verband der Automobilindustrie (VDA) javaslata szerint a határérték feletti kibocsátású autók gyártására az alacsony kibocsátású járművek utáni “szuperkrediteket” lehetne beváltani, és egyúttal el kellene törölni a gyártónként megszabott 20 ezer darabos plafont. “Az alacsony kibocsátású autók után járó szuperkreditekkel adófizetői pénzek nélkül lehetne egyenlő feltételekkel ösztönözni az európai autógyártókat” – mondta Hartmut Baur, a Daimler AG környezetvédelmi, energiaügyi és közlekedéspolitikai igazgatója. A Greenpeace szerint a német autóipar a javaslattal csak kibúvót keres az EU 2020-ban életbe lépő szén-dioxid-kibocsátási korlátozásai alól. Számításaik szerint a javaslat kilométerenként mintegy 10 grammal több karbon kibocsátásával járna az EU által a járművekre 2020-ra lefektetett határértéknél. Günther Oettinger energiaügyi uniós biztos támogatja a VDA javaslatát, Connie Hedegaard klímaügyi biztos kompromisszumos megoldást tartana helyesnek. Szóvivője, Isaac Valero-Ladron hétfőn közölte, hogy a szuperkreditek széles körű alkalmazása “lényegesen megnövelné a károsanyag-kibocsátást”, ugyanakkor “ösztönző hatással lenne a technológiai innovációra”. Ezért egy négyéves átmeneti periódusban be lehetne vezetni a szuperkreditrendszert, de ez idő alatt is gyártónként 20 ezer darabban kellene korlátozni az általuk szerzett jogosultság alapján gyártható, határérték feletti károsanyag-kibocsátású autók számát.