A kőolaj utáni korszak autói vagy elektromos, vagy hidrogéncellás (más néven üzemanyagcellás) járművek lesznek.
A két csúcstechnológia közötti háború kimenetele azonban még bizonytalan, mindenesetre a BeeZero révén most a hidrogéncella lépett egyet a győzelem felé. A BeeZero ugyanis április elején egy csapat bérelhető, hidrogéncellás Hyundai ix35 SUV-t állított csatasorba Münchenben.
Az üzemanyagcella tulajdonképpen egy kémiai erőforrás, amiben hidrogén alakul át vízzé, miközben a folyamat eredményeképpen elektromos áram szabadul fel. A Hyundai szerint jelenleg az ix35 az egyetlen kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyagcellás autó a világon, amiből csak Európában már több mint 250 darab rója az utakat, ami egymagában is több annál, mint amit az összes többi gyártó az egész világon eddig eladott.
A tisztán elektromos erőforrást használó autók mellett a hidrogéncellás autók terjedésének is a legnagyobb gátja a magas áruk mellett a csekély hatótávolság. A hidrogéncellás ix35 azonban a Hyundai szerint akár 600 kilométert is meg tud tenni egy tank hidrogénnel. –
Minderről pedig Münchenben már meg is bizonyosodhatunk, ha kibéreljük a BeeZero 50 darab ix35 FCEV autójának az egyikét. A járműveket egyébként online, vagy egy mobil alkalmazás segítségével is le tudjuk foglalni, az elszámolás pedig egy zóna alapú modell segítségével történik, így az autókat München belvárosában, vagy a Schwabingi, Haidhauseni, Aui és a Glockenbachvierteli kerületekben is „felvehetjük”.
A teljes cikk itt olvasható.