Újabb futurisztikusnak is mondható az a “zöld technológiákkal” kapcsolatos fejlesztés és bővítés, amelyre a Dél-Koreai Kia Motors autógyár vállalkozott.
Olyan modern autó születhet meg lenyűgöző koncepciójuk, fejlesztésük nyomán, ami alapjaiban változtathatja meg az ország szerepét az autópiacokon. A DS3 és Mini modell után Koreában hamarosan legördül a gyártószalagról a Provo névre keresztelt, hibrid technológiával felszerelt B-szegmensű, négy kerék meghajtású modell, amelyet elsősorban európai piacokon szánnak eladásra.
Az új modell apropója kapcsán, érdemes némi információt közzé tenni tenni az autók kategórizálását illetően. Eltérőek az autókategóriákra használt osztályok Japánban, az Amerikai Egyesült Államokban és Európában, sőt nincs egységes rendszer Európán belül sem. A kiskategóriás autók a subcompact autók kategóriájába tartoznak az amerikai terminológia szerint, a britt terminológiában ennek a gyártmánynak a megnevezése supermini, a német terminológia többé-kevésbé megegyezik a magyarral, de használatos még Európában a B szegmens kifejezés is ugyanerre a kategóriára. Az Euro NCAP szintén a supermini kifejezést használja. A Provo, amely rövid tengelytávú (3,8 méter), külsőre a Citroen DS3-as medelljére hasonlít.
Az autó egy négy hengeres 1,6 literes turbós erőforrást kap, ami kettőszáznégy lóerő leadására képes. Egy elektromos motor is gondoskodik a hajtásról, amely kombinálható a négy kerék hajtással. Először kap a Kia egy hét sebességes DCT sebességváltót, amely az autónak sportos kivitelt kölcsönöz. Az autó belső kialakítására is a sportosság jellemző. A világítást egy programozható LED rendszer biztosítja. Egyébiránt az egész jármű “lénye” minden jellemzőjében a modern autótechnológia “csodáit” testesíti meg.