Ha már a Tesla foglalt volt, a tulajdonosok meghúzták a váratlant. Ez a Nikola Motor Company.
Mit csinál az ember, ha elektromos autókat gyártó céget akar alapítani? Olyan nevet választ, ami könnyen megjegyezhet, emellett pedig egyértelműen jelzi, mivel foglalkozik a vállalat. Így választhatta anno Tesla nevét Elon Musk, és mint látjuk, eléggé bejött neki a dolog. Persze ehhez kellettek a termékek is, de azért valljuk be: indításnak nagyon is jó volt a névválasztás. Na és mit csinál az ember, ha úgy akar ilyen céget alapítani, hogy a sokat mondó Tesla név már foglalt? Nem esik kétségbe, hanem fogja Tesla keresztnevét, és azt adja a cégének. Valahogy így szülhetett meg tavaly az amerikai Utahban a Nikola Motor Company, ami – milyen meglepő – szintén az elektromos autók gyártására akar fókuszálni.
Ahhoz képest, hogy 2015-ben alapították, a cégről eddig nem sokat lehetett hallani. Olyannyira nem, hogy alig több mint egy hete, május elején indították el a Facebook-oldalukat, jelenlegi pedig alig több mint 30 lájkolójuk van.
A Nikola viszont csak most indult el a világhírnév felé, a cég ugyanis két olyan koncepcióval jelentkezett, ami akár még ígéretes is lehet. Az egyik a terepbuggy-nak tűnő Nikola Zero, ami a tervek szerint 200 km megtételére lesz képes egyetlen feltöltéssel. Az igazán izgalmas fejlesztésnek azonban a másik gép, a Nikola One ígérkezik. A gép tulajdonképpen egy nyergesvontató, ami azon kívül, hogy milyen technológiai újdonságokat ígér, eszetlenül jól néz ki. A specifikációkat tekintve kicsit olyan, mintha egy scifiből lépett volna elő: a hozzá fejlesztett gázturbina segítségével a 320 kWh-s akkumulátorcsomaggal 1900+ km-es hatótávolságot ígér, ami azért igen komolynak hangzik. A leendő vásárlók választhatnak majd, hogy a turbina milyen üzemanyaggal működjön.
A teljes cikk itt olvasható.