A vancouveri Eco Fashion Week nem egy átlagos divathét. A világ legnagyobb öko-designerei gyűlnek össze, hogy bemutassák legújabb környezetbarát és divatkövető ruhakölteményeiket.
A tervezők, vásárlók, modellek, ügynökségek, divatdiktátorok, és a média összefogásából globális együttműködés születhet. A divathetet 2011. február 22-25-ig rendezték meg a kanadai nagyvárosban. Mint minden divathét, az Eco Fashion Week is félévente kerül megrendezésre, viszont egyedül itt valósul meg, hogy a környezetbarát designerek és gyakorlatok kerülnek középpontba. A divat ipara egyébként is elmozdulást mutat a környezetbarát megoldások irányába, de az egyre ismertebb vancouveri összejövetelek adnak rá lehetőséget, hogy a független tervezők bemutassák újrahasznosított, organikusan termesztett, és helyben előállított alapanyagokból összeállított terveiket.
Az Eco Fashion Week első számú küldetésének tartja, hogy a bemutassa a legújabb környezetbarát trendeket, összehozza a világ minden tájáról érkezett designereket, előállítókat, és forgalmazókat, akik alakítják a trendeket.
Második számú küldetés a fogyasztók megismertetése a fenntarthatóság gyakorlatával, hogy alkalmazni tudják ezeket a gyakorlatokat a mindennapi életben is, és hogy meg tudják különböztetni a „szemétnek készült” divattermékeket a környezetbarát termékektől. Harmadik céljuk pedig az, hogy direkt környezeti előnyöket termeljenek a divatipar számára, és ezzel környezetbaráttá alakítani eme ágazatot. A ruhaköltemények elkészítése szigorú szabályokhoz van kötve. Csak az a tervező vonultathatja fel modelljei az Eco Fashion Week kifutóján, akinek anyagai helyben készültek, organikus, természetes, vagy újrahasznosított eljárással lettek előállítva. Ilyen anyagok készülhetnek például hínárból, gabonából, csalánból, szójából, vagy parafából. A színezés kizárólag természetes színezőanyagokkal és festékekkel oldható meg. A felsorakoztatott ruhák mellé olyan kiegészítőkkel készültek, mint például az elefántcsont dióból faragott gomb. Fontos megemlíteni, hogy nem csak a ruha készítését, hanem annak eladási, reklámozási stratégiáit is figyelik, emellett fontos, hogy azok boltokba kerülését minimális, és környezetbarát csomagolással oldják meg.