A Kangoo Z.E., a Renault elektromos kishaszongépjárműve elnyerte a „2012 Kishaszongépjárműve” címet, amelyet 22, erre a területre specializálódott európai szakújságíró szavazatai alapján ítéltek oda.
Most először hódította el a díjat elektromos gépjármű. A modell, amelyet október végén kezdtek forgalmazni Európában, azóta már három díjban is részesült. A modellt a „2012 Kishaszongépjárműve” cím mellett Dániában és Írországban is díjazták. A zsűri zéró-emissziója, valamint praktikus és gazdaságos tulajdonságai miatt választotta a Kangoo Z.E.-t, amely 104 ponttal nyert a megszerezhető 168-ból, olyan ellenfeleket legyőzve, mint az Iveco Daily, a Fiat Ducato és a VW Caddy. A díjat Jean-Marie Hurtiger, a Renault Kishaszongépjármű divíziójának igazgatója vette át, a 14. Nemzetközi Trailer Show nyitóestjén, Belgiumban. A zsűri elnöke, Pieter Wieman elmondta: „A Kangoo Z.E.-vel a Renault elérhető közelségbe hozta az elektromos kishaszongépjárművet az átlag európai fogyasztó számára”, és hozzátette „így jelentősen hozzájárul környezetvédelmi fenntarthatósághoz, ami az egyik legfontosabb kérdése a közúti áruszállításnak napjainkban.”
A Renault, amely 1998 óta vezeti az európai kishaszongépjármű piacot (LCV), a Kangoo Z.E. modellel bővítette választékát, amely a Kangoo első elektromos verziója. Ez az első, teljesen elektromos meghajtású kishaszongépjármű, amelyet egy autógyártó az első csavartól az utolsóig házon belül épített. Az akkumulátor a Kangoo Z.E. padlója alá került, így a Renault ugyanazt a raktér méretet nyújtja, amit az Otto-motoros változatok. A Kangoo Z.E. kétféle kabinhosszal és három verzióban érkezik, és mind az MCA Maubeuge üzemben készül, Franciaországban, ugyanazon az összeszerelő-soron, mint benzines testvérei; ezek: Kangoo Z.E., Kangoo Z.E. Maxi kétüléses és Kangoo Z.E. Maxi ötüléses. A különbséget a felhasználási területek eltérő igényei indokolják, így a raktér kapacitása 3-tól 4,6 köbméterig terjed, és személy-, valamint áruszállítás egyaránt lehetséges.
A teljes cikk itt olvasható.