Előre gondolkodik a jövő autója

Ha a fiataloké a jövő, miért ne lehetne övék a jövő autója is? A Chevrolet kupétanulmányai a részlegesen vagy teljesen környezetbarát autózás ígéretét is magukban hordozzák.

Ha Ön autót tervezne, ki lenne a célcsoportja? Majdnem biztos, hogy némi mérlegelés után az önigazolási vágytól fűtött, de családja miatt meggondolatlanságokba már nem bocsátkozó, a jövőjébe beruházni hajlandó, többé-kevésbé középkorú férfiak megbízható és fizetőképes körét dobná ki az elemző szoftver – és bizony, az autógyárak többsége ebben a 37-55 éves, egy-két kisgyermekes, odaadó-mosolygó feleséges ügyféltípusban gondolkodik. Ezért aztán, ha forradalminak talán nem is nevezhető, de merész és üdvözlendő a Chevrolet azon kezdeményezése, hogy a harminc alatti korosztály idealista elvárásaihoz, szerény anyagi lehetőségeihez és jövőbe vetett hitéhez igazodva kezdte meg két, jópofa kupé tervezését. Megfizethető, de izgalmas; praktikus, de nem feltűnően; ráadásul egy cseppet sem erőlteti azt a környezetvédelmi vonalat, amelyet a fiatalok ugyan szüleiknél jóval tudatosabban képesek elfogadni és feldolgozni, ám eszük ágában sincs lemondani miattuk egy kis mókáról.

Nem is kell: az aranyszínű felnikkel, meredek oldalfalakkal és marcona orral megvadított 130R nem csak dögösen néz ki, de keményen is megy, 150 lóerő körüli 1,4 literes turbómotorja a hátsó kerekeket hajtja (erre az európai közönség is vevő lenne!). Munkáját ráadásul egy apróbb villanymotor is segíti: az eAssist rendszer kisebb részben a nagyobb teljesítményért felel (ezzel lehet jól eladni), nagyobb részben viszont takarékosabbá, könnyebben vezethetővé és tisztább üzeművé teszi a wifivel, szélvédőre kivetítős műszerfallal és egyéb modern kommunikációs kütyükkel gazdagított autót. Dicséretesen józan gondolatmenet: adjuk meg a srácoknak, amit kérnek, és ha így lesz, nem zavarja őket, ha közben mellékesen a környezetet is kímélik.

chevrolet

Egészen más utat jár be a Chevrolet másik tanulmánya, a Tru 140S. A lépcsőshátú, szögletes kupéként megálmodott 130R-rel szemben ez áramvonalas, kecses, ferdehátú karosszériát kapott. Nem kevésbé vonzó, ám lágyabb, finomabb, elegánsabb, amit a hajtáslánc is tükröz: az azonos turbómotor nem hátul, hanem elöl hajt. A takarékosságot itt egy egyszerű start-stop automata képviseli, ám ez majdhogynem mellékes. A Chevrolet ugyanis mintegy elejtett megjegyzésként közölte, hogy a Tru 140S műszaki alapja azonos a Chevrolet Voltéval – vagyis ha megvalósul, majdhogynem csak elhatározás kérdése, hogy tisztán villanymotoros vagy benzin-elektromos hibrid hajtással is elkészítsék a jövő szelídebb ifjúságának szánt kupét.

Chevrolet Concept CODE 130R

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.