A távolsági busz kevésbé környezetszennyező, mint a dízelmozdonnyal működő vasút.

Ezt sem gondoltuk, a busz kevésbé szennyez, mint a vonat

A távolsági busz kevésbé környezetszennyező, mint a dízelmozdonnyal működő vasút.

Bár egy korszerű busz 300–500 ezer euróba kerül, kifizetődik, mutatják a felmérések. Egyre népszerűbb a buszközlekedés Európa-szerte, és ez hasznos a környezet védelme szempontjából is. Egy távolsági busz jóval kevesebb szennyező anyagot bocsát ki, mint egy dízelmozdony, egyúttal személyautók tömegét pótolja. Németországban évente több mint 80 millió utasa van a menetrend szerint közlekedő vagy alkalmi buszjáratoknak, forgalmuk több mint 7 milliárd eurót tesz ki, írta a piacesprofit.hu.

A Volvo, mielőtt (húsz év után) a 9900-assal új busztípust hozott forgalomba, felmérést végzett arról, mit igényelnek a járműtől korunk utasai. A tapasztalatok szerint 60 százalékuk kényelmesebb üléseket és nagyobb lábhelyet kíván, 28 százalék jobb kilátást. A 18–29 éves korosztály hajlandó az általa kedvelt külön szolgáltatásokért fizetni is. Így például szeretnének gyors internetet, jobb szórakozási lehetőségeket és rekeszt, ahol elzárhatják személyes tárgyaikat.

A legújabb buszokban egyébként megtalálhatók a kávéautomaták csakúgy, mint a hűtőszekrények, a LED-es olvasólámpák, és egyénileg kezelhető a klímaberendezés. A német buszutasok egyébként szívesen elegyednek beszélgetésbe társaikkal: a gyártók ezért várhatóan több, egymással szembeni üléspárt építenek majd a buszokba.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.