Hatékonyabb és olcsóbb áramkutak

Az elektromos autóknak már ma is nagy a választéka, a luxuskategóriás Tesla Roadster-től a középkategóriás Nissan LEAF-ig, annak ellenére, hogy az akkumulátorok technológiája még gyerekcipőben jár.

Gyorsabb terjedésüket azonban több dolog is akadályozza. Sok potenciális vevő aggódik, hogy az egy feltöltéssel megtehető út nem elég hosszú ezekben a modellekben. Ezt egyrészt a motorok teljesítményének növelésével lehet orvosolni, de ennél is fontosabb az, hogy az elektromos töltőállomások rendszere mindenhol kiépüljön. Az eddigi próbálkozások magas előfizetési díjat szedtek a felhasználótól, és kevés volt belőlük. A POD Solo-2 töltőállomásai mindkét problémára megoldást nyújthatnak, melyek bárki számára elérhetőek, és csak annyit fizetünk,amennyit töltünk. A hálózat kiépítését az Egyesült Királyságban a „Plugged in Places” nevű kormányprogram támogatja, ezzel segítve gyors elterjedését. A rendszer részben a londoni oyster card tömegközlekedési bérleteken alapul, a Solo-2 gyártói azonban azt szeretnék elérni, hogy az elektromos autók vezetői mobiljukkal ne csak a legközelebbi áramkutat találhassák meg, hanem a fizetést is elintézhessék róla. Egy ingyenes alkalmazással számlát nyithatunk, melyről SMS üzenettel vehetünk ki pénzt, és tölthetjük fel elektromos autónkat. A Solo-2-ket repterek, buszállomások, és szupermarketek mellett helyezték el, hogy minél jobban észrevehetőek legyenek, ezzel is segítve beépülésüket a köztudatba. A nemrég bemutatott londoni elektromos taxik és az elektromos töltőállomások terjedése is azt mutatja, hogy az angolok jó úton haladnak egy zöldebb, fenntartható jövő felé.

Ajánlott tartalom

A hibrid autók eladása továbbra is emelkedést mutat

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.