Illés Zoltán menesztette az észak-magyarországi vízügyi felügyelőség vezetőjét

Menesztette Pintér Istvánt, az Észak-magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség vezetőjét Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium környezetvédelmi államtitkára csütörtökön.

A politikus az árvíz sújtotta Felsőzsolca határában, egy összedőlt híd mellett az MTI-nek elmondta: a felügyelőség új megbízott vezetőjétől, Kopácsi Évától, aki a szervezetnél dolgozott eddig is, azt várja, hogy árvízi területre ne adjanak ki engedélyt építkezésre. Illés Zoltán hozzátette: utasította az új vezetőt, hogy az összes “zűrös” ügyet vizsgálja felül, és nem csak az árvízzel kapcsolatos ügyeket, hanem mindazokat, amelyek szakmailag vitathatók.
Egy átfogó vizsgálat kezdődik a felügyelőségen – szögezte le a politikus, aki szerint elfogadhatatlan, felháborító és döbbenetes, hogy Miskolc és Felsőzsolca határában, a Sajó nagyvízi medrében a júniusi pusztító árvíz után egyesek továbbra is építkezni akarnak és erre engedélyük is van. Utalt ezzel arra, hogy a miskolci önkormányzat június 9-én adott ki építési engedélyt egy kereskedelmi társaságnak.

Az államtitkár közölte: ezt a kiadott engedélyt a felsőzsolcai önkormányzat megtámadta, a miskolci önkormányzat pedig gondolkodik azon, hogy visszavonja, “nagyon melegen ajánlom, hogy ezt tegyék az itt élő emberek érdekében”. Illés Zoltán azt is elmondta, hogy a felügyelőség már visszavonta a kiadott engedélyt.
A szándék az, hogy a jövőben árvízi területre ne lehessen kiadni építési engedélyt se lakóházra, se ipari, kereskedelmi létesítményre – szögezte le, megjegyezve: azokkal az ingatlanokkal már nem lehet “mit kezdeni”, amelyeket korábban ilyen területre engedély birtokában építettek fel.
Mint mondta, a Felsőzsolca egy részét romba döntő árvíz kialakulásáért nagyrészt okolható az is, hogy az M30-as autópálya lehajtóága a település határában nem lábakra épült, “hanem, mint a kínai nagy fal, visszafogta a vizet, és rálökte” a városra.

Éppen ezért elodázhatatlan az átereszek megépítése az autópálya “testében”, annak érdekében, hogy a Sajó le tudja vinni azt a vizet, amelyet a Bódva hoz – mondta az államtitkár a két folyó találkozásánál. Arról is szólt, hogy a folyók felső szakaszán, Felsőzsolcától 15-20 kilométerre északabbra, nyolc úgynevezett záportározó, vésztározó  kialakítása mindenféleképpen szükséges, hogy árvíz esetén a nagyvizet ezekbe engedjék.
A nyolcból háromnak már elkészültek a tervei és az engedélyei, ha azonnal rendelkezésre állna az a 4-5 milliárd forint, amely ezek megépítésére szükséges, akkor körülbelül egy év alatt meg lehetne ezt csinálni, az átereszeket meg kell építeni, de végleges megoldást csak a tározók jelenhetnek – mondta Illés Zoltán.

Ajánlott tartalom

Stílus és funkció – Antikolt térkövek a kerttervezésben

A kertek tervezése során a növények telepítésén van a legfőbb hangsúly, de a térkövek jól átgondolt alkalmazása is számtalan lehetőséget nyújthat. Olyan lehetőségeket rejtenek, amelyekkel megújíthatjuk kerti élettereink megjelenését, és egységes stílusban, új funkciókkal bővíthetjük a környezetet.