Jövőre már elektronikusan történik az építési engedélyek iránti kérelmek fogadása és az ügyintézés is – mondta Szaló Péter, a Belügyminisztérium helyettes államtitkára szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.
Hozzátette, mindez egy közel 90 százalékos uniós támogatású, összesen 1,1 milliárd forintos fejlesztés eredményeként, az e-közigazgatás részeként valósul meg. Magyarországon 390 első fokú és 20 másodfokú építésügyi hatóság működik: a járási rendszerre való áttéréssel ezek száma a felére csökken, miközben az építésügyi hatósági feladatok az önkormányzati jegyzők hatásköréből állami kézbe kerülnek. Az így felszabaduló szakembereket várhatóan az építésügyi felügyeletek alkalmaznák majd – tette hozzá a helyettes államtitkár. A hivatalos nevén az építésügyi hatósági engedélyezési eljárást támogató elektronikus dokumentációs rendszer (ÉTDR) nem csak az interneten, hanem a kormányablakon keresztül is elérhető lesz. A tervező vagy az online felületen tölti ki az engedély iránti kérelmet és mellékeli hozzá a terveket, vagy a kormányablakok valamelyikébe CD-n benyújtja. A rendszerben nem mozognak iratok, a szakhatóságok is a központi helyről, elektronikusan jutnak hozzá a tervekhez és így közlik véleményüket az építésügyi hatósággal. A másodfokú eljárás is elektronikus lesz.