Legkorábban 2015-ben kezdik meg építeni az új Duna-hidat

Legkorábban 2015-ben kezdődik el az új Duna-híd építése Révkomárom és Komárom között – közölte Iveta Fedorová, a szlovák útkezelő vállalat (SSC) képviselője a SITA pozsonyi kereskedelmi hírügynökséggel.

A révkomáromi önkormányzat a közelmúltban jóváhagyta az új híd építési dokumentációjának átadását a szlovák útkezelőnek. Az új európai uniós normák és előírások szlovákiai bevezetésének következtében azonban ezt a dokumentációt aktualizálni kell. Szlovákia és Magyarország az Európai Uniónál kezdeményezte, hogy a hidat a szlovák-magyar határon átnyúló együttműködés programjának (2007-2013) keretében uniós alapokból lehessen finanszírozni. A pontos költségvetési adatok a dokumentáció aktualizálása után lesznek ismertek. “Azon igyekszünk, hogy az építkezést az európai uniós alapokból finanszírozzuk” – hangsúlyozta Fedorová. Az új Duna-híd a két várostól nyugatra, mintegy 200 méterre a mai vasúti hídtól épül majd fel. A 600 méter hosszú közúti hídon külön sávok lesznek a gyalogosok és a kerékpárosok számára. Szlovák oldalon a feljárat mintegy 650 méternyi hosszú útból fog állni.

“Egy híd ezen az útvonalon, amely Révkomáromnál összeköti Szlovákiát Magyarországgal kevés. A műszaki dolgokban a két ország már megállapodott, de az építkezés megkezdésére még így is két-három évet kell várni. A projektet aktualizálni kell, de máskülönben minden elő van készítve” – jelentette ki nemrégiben Anton Marek, révkomáromi polgármester. Fedorová úgy pontosított, hogy a hídépítés elkezdésének legkorábbi tervezett időpontja 2015. Jelenleg a szlovákiai Révkomáromot és a magyarországi Komáromot a 110 éves Erzsébet-híd köti csak össze, amely a városközpontokba vezeti a forgalmat, ami mindkét településen gondokat okoz. Ugyanakkor a régi híd műszaki paraméterei sem felelnek meg a mai kor követelményeinek, annak ellenére sem, hogy a hidat 2006-ban felújították. A két város közti forgalom nagyon intenzív. Egy 2010-ben készített statisztika szerint Révkomáromba csak Pozsony felől egy nap alatt mintegy 26 ezer gépjármű érkezett. Szakértők és a két város vezetésének is meggyőződése, hogy az új közúti hídra a térségben nagy szükség van.

Ajánlott tartalom

Kék bolygó – A talajmegújító gazdálkodással egészségesebb élelmiszerhez juthat a fogyasztó

A talajmegújító mezőgazdaság, a no-till technológia alkalmazása nem csak a talajeróziót csökkenti és a talaj vízmegőrző képességét javítja, hanem a fogyasztók is egészségesebb élelmiszerekhez juthatnak általa - hangzott el Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának hétfőn közzétett legújabb, a legnépszerűbb videómegosztó portálon is elérhető adásában.