Már a repülőgépipar is teszteli az alternatív üzemanyagokat

Alternatív üzemanyagot nemcsak a közúti járművek számára kutatnak az erre szakosodott intézmények.

A légi közlekedés és szállítmányozás is keresi az utat a tisztább levegő elérése érdekében. Az Alaska Airlines például nemrégiben egy történelmi tettet hajtott végre az egyik járatán. A Seattle és Washington közötti útvonalon ugyanis nem tisztán kerozint használt a repülőgép. A környezetbarát izobutanol tette ki az üzemanyag tartály 20%-át.
Így a gép a kicsivel több mint ezer gallon anyaggal tette meg a távolságot és vált ezáltal tisztább üzeművé. Az izobutanol fa alapú szer, az USA észak-nyugati erdőiben végzett favágások során keletkezett hulladékfából készítették. A gallyak, gyökerek és egyéb nem használt részekben található cellulózt alakították át üzemanyaggá, mellyel akár, mint ahogy a példa is mutatja, egy repülőgép is repülhet. A fejlesztésekre közel 40 millió dollárt költöttek és több szervezet is részt vett a munkában, többek között például a Washingtoni Állami Egyetem kutatórészlege is. A gyártók és a légitársaságok is egyre nagyobb figyelmet fordítanak az alternatív üzemanyagokra. Többféle megoldást is teszteltek az utóbbi években, többek között a Virgin Atlantic, a United Airlines és a FedEx is dollármilliókat fektetett a kutatásokba és a tesztelésekbe. A fejlesztésre nagy szükség van, mivel az elemzések szerint az elkövetkezendő 20 évben megduplázódik a légi forgalom a világban, a légszennyezést pedig csökkenteni kell. Az Alaska Airlines számítása szerint, ha az összes belföldi járatukat hasonlóképpen tankolnák meg, akkor az annyit jelentene, mintha 30 ezer autóval kevesebb közlekedne a Seattle körüli régióban az autópályákon, írja kamionhirek.hu.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.