Milliárdos zöld kalandor

Jót tenni az üzletnek is jót tesz, vagyis társadalmi és környezetvédelmi felelősségünk a kapitalizmus hajtóereje is lehet – vallja Richard Branson, a Virgin-birodalom feje.

Az angol származású, mostanra lovagi címmel is rendelkező 62 éves Branson nem csupán sikeres üzletember, de igazi szupersztár is. Első üzletébe 16 évesen kezdett bele, miután otthagyta az iskolát, többek között azért, mert diszlexiája miatt nem könnyen felelt meg az intézmények elvárásainak. Iskola helyett diákmagazint adott ki, és tanácsadással (!) foglalkozott. 1972-ben döntött úgy, hogy lemezkiadásba kezd. A Virgin Records első produktuma, Mike Oldfield Tubular Bells című albuma ötmillió példányban kelt el. Később olyan sztárok is a kiadóhoz tartoztak, mint a Sex Pistols, Phil Collins, Peter Gabriel vagy a Rolling Stones. Branson 1984-ben elindította a Virgin Airwayst, amely ma is a legnagyobb brit hosszú távon repülő légitársaság.

Miután az anyagiakra már nem volt gondja, megdöntött néhány világrekordot, például a leggyorsabban szelte át hajóval az Atlanti-óceánt. Jellegzetes, polgárpukkasztó megjelenése, széles mosolya és laza stílusú nyilatkozatai még inkább erősítik a rocksztárimidzset, emellett azonban alternatív üzletfilozófiája is fontos eleme az általa létrehozott márkának. A világ leggazdagabb embereinek egyike. A hatalmas vállalatbirodalom vezetője legszívesebben a Karib-szigeteken tartózkodik, nemcsak kellemes klímája miatt, hanem, mint mondja, azért is, mert az időzónák szempontjából remek helyen van. Furcsaságai közül az egyik, hogy nem használ számítógépet, de még az SMS-eit is a titkárnője intézi. Mindent egy fekete naplóba jegyzetel kézírással, de ez nem akadályozza meg abban, hogy hatalmas hatással legyen a világra. A közvélemény is imádja, mivel előszeretettel tünteti fel magát „kisemberként”, aki túljár a nagyok eszén.

A több száz céget magába foglaló Virgin Group tulajdonosa védi a fogyasztói jogokat, és elkötelezett környezetvédő. Felelős működését olyan ügyek zászlóra tűzése jelenti, mint például a brit nemzeti lottótársaság bevételeinek jótékony célra fordítása, vagy mint az, hogy óvszerforgalmazásba fogott, így teremtve saját platformot arra, hogy felhívhassa a fogyasztók figyelmét az AIDS veszélyeire.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Kék bolygó – A talajmegújító gazdálkodással egészségesebb élelmiszerhez juthat a fogyasztó

A talajmegújító mezőgazdaság, a no-till technológia alkalmazása nem csak a talajeróziót csökkenti és a talaj vízmegőrző képességét javítja, hanem a fogyasztók is egészségesebb élelmiszerekhez juthatnak általa - hangzott el Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának hétfőn közzétett legújabb, a legnépszerűbb videómegosztó portálon is elérhető adásában.