Az Aiways nevű kínai cég legelső modellje az U5 névre hallgat, és már kezdetben olyan paramétereket ígér, amit a nagyobb gyártók sem tudtak eddig összehozni.

Nagyszerű villanyautót ígér az friss kínai márka

Az Aiways nevű kínai cég legelső modellje az U5 névre hallgat, és már kezdetben olyan paramétereket ígér, amit a nagyobb gyártók sem tudtak eddig összehozni.

Mindezt nagy sorozatban ígérik, jövő őszre. Ahhoz képest, hogy mennyit vergődött az Audi, mire összeállt az e-Tron, ez a kínai vállalkozás igazán flottul nyomja. A tavaly alapított Aiways első modellje, az U5 egy közepes méretű, 4,7 méter hosszú szabadidő-autó, ránézésre borzalmas aerodinamikájú, szögletes formatervvel, ám ha hozza mindazt, amit ígért, akkor a Jaguar I-Pace, a Tesla Model 3 és a Mercedes EQC karrierjének is annyi, mind mehet, ahova csak akar, itt az új király. Az elsőkerék-hajtású U5 ugyanis 190 lóerős, 560 kilométert megy egy töltéssel, már az első évben 150 ezer példányban készül majd, és csupán 25 ezer euróba kerül, egy kicsit kevesebbe, mint amennyit eddig egy VW e-Up!-ért elkértek. A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.