Solowheel, az elektromos “mitudoménmi”

Se nem roller, se nem bicikli, se nem görkorcsolya, se nem monocikli. De legalább nem kell tekerni. Ez a SoloWheel.

Tisztességes neve giroszkóppal stabilizált személyi jármű. A Segway sokak álma, de horribilis ára miatt nagyon kevesen engedhetik meg maguknak. De minek ide két kerék. Íme, a Solowheel, az egykerekű járgány. A szerkezet látszólag nem áll másból, mint egy kerékből és két pedálból. Súlya 11 kilogramm, és a kerék belsejében van elrejtve a villanymotor, az akkumulátor és az elektronika. A jármű teljesem elektromos, irányítani ugyanúgy kell, mint a Segwayt: előre dől, elindul, hátradől, megáll, ha jobbra-balra helyezzük a súlypontunkat, kanyarodunk. Vezetését a hírek szerint könnyű elsajátítani. Mindenesetre izgalmas lehet vezetni, mert végsebessége 20 km/h, fék még sincs rajta. Mint minden intelligens elektromos járgány, a fékezéssel ez is tölti az akkumulátorait. Ha célhoz érünk, egyszerűen lepattanunk róla, és felkapjuk a fülénél fogva. Elfér az asztal alatt, beszállhatunk vele liftbe, felszállhatunk vele gond nélkül a tömegközlekedési járatokra. 1000 wattos motorját a Lítium-ion akkumulátor két órán át képes táplálni. Ez bőven elég ahhoz, hogy az átlagember beérjen a munkahelyére. Ára messze alulmúlja neves elődjéét: 1500 dollár.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.

Nincs hozzászólás

  1. 296,033Ft? O.o